Diyarbakır merkez Bağlar Belediyesi, vatandaşlarla daha iyi iletişim kurulması, sorunların pratik yöntemlerle çözülmesi ve hizmetlerle ilgili memnuniyetin artırılması amacıyla belediye çalışanlarına yönelik olarak çeşitli konularda eğitim verecek.
Belediye yönetimi tarafından, "Belediyelere 5393 sayılı yasa ile verilen yetkiye istinaden mahalli müşterek ihtiyaçlara yönelik hizmet ürettiklerinden ve sürekli halk ile iletişim halinde bulunulduğundan, vatandaşlarımıza daha iyi hizmet anlayışı için bilimin ışığında belirlenen etkili iletişim tekniklerinin öğretilmesi, iş ve hayata tatbik edilmesi, işin bilinçli yapılması ve vatandaş memnuniyetini artırıcı tedbirlerin uygulanması zaruridir." ifadeleriyle belediye birimlerine gönderilen yazıda halkla ilişkiler, stres yönetimi, iletişim, görgü ve nezaket kuralları, ilk yardım, belediye mevzuatı, belediye birimleri ve görev tanımları alanlarında çalışanlara eğitim verilmesi istendi.
Bağlar Belediye Başkanı Hüseyin Beyoğlu hem mesai hem de millete hizmet yolunda devlet kurumlarında şikayet konusu olan bürokrasiyi azaltmalarını, vatandaşların daha iyi hizmet alabilmesi için işlemleri kolaylaştırmalarını istedi.
Vatandaş memnuniyetine büyük önem verdiklerini belirten Beyoğlu, "Belediye, vatandaşımızın sorunlarının kısa ve pratik yollarla çözüm bulması gereken yerdir. Dolayısıyla hizmet yaparken vatandaşımızın işini kolaylaştırmalıyız. Yüce dinimizin de buyurduğu gibi zorlaştıran değil, kolaylaştıran yol, yöntem ve söylemler kullanalım. Bu amaçla çeşitli konularda hizmet içi eğitimler vereceğiz.” dedi. (Ramazan Zeren-İLKHA)