TEKNOLOJİ SERVİSİ
Dünyada 16-74 yaş grubunda internet kullanımı 2016’da yüzde 61.2 iken, 2017’de yüzde 66.8’e, 2018’de yüzde 72.9’a, bu sene de yüzde 75.3’e yükseldi.
Türkiye’de internet kullanıcılarının en yoğun olduğu 25-34 yaş grubunda oran yüzde 91.7 iken, en düşük olarak 65 yaş ve üzerinde yüzde 19.8 olarak kaydedildi.
Sosyal ağ kullanımındaki artış ve düşüş oranlarının da yer aldığı Anadolu Üniversitesi Sosyal Medya ve Dijital Güvenlik Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezi (SODİGEM) Bilim Kurulu’nun raporuna göre, Türkiye’de 6 milyon 300 bin kişinin kullandığı Snapchat’te, geçen seneye göre bu yıl yüzde 26 düşüş tespit edildi.
Kullanıcı sayısındaki en büyük artış ise önceki yıla göre yüzde 5.8 ile 7 milyon 300 bine ulaşan LinkedIn adlı sosyal ağda gerçekleşti. 2019’da önceki seneye göre Instagram kullanıcılarında yüzde 2.7 ve Twitter kullanıcılarında yüzde 1.9 artış, Facebook kullanıcılarında ise yüzde 2.3 azalma olduğu saptandı.
Türkiye’de bireylerin günde ortalama 2 saat 46 dakikayı sosyal medyada, 3 saat 9 dakikayı televizyon karşısında, 1 saat 15 dakikayı ise müzik dinleyerek geçirdiği tespit edildi.