3 Nisan 2012 tarihinde Karasu 2 baraj göledinin içindeki elektrik direğini tamir için deniz bisikletiyle açılan Mustafa Arifoğlulları, Şahin Baykal, Rıdvan Takım, Feridun Öztürk ve Ahmet Sait Turan adlı 5 TEDAŞ işçisi boğularak hayatını kaybetmişti. Olayla ilgili soruşturma sürerken, gölette hayatını kaybeden işçilerin ölümüne hangi nedenlerin yol açtığı, bilirkişi raporu ile de belgelendi.
Aşkale Başsavcılığı’na gönderilen ve A Sınıfı İşçi Güvenliği Uzmanları olan inşaat mühendisleri Tevfik Paçacı, Mustafa Cengiz Ayna ve Elektrik Mühendisi Muhittin Oral imzalı bilirkişi raporunda, Aras EDAŞ yetkilileri ile HES göledini yapan İdeal Enerji şirketinin kusurlu olduğu kaydedildi. Bilirkişi raporunda yer alan, Erzurum Jandarma Bölge Komutanlığı’nın ilettiği yazıya göre olaydan sonra kazanın olduğu alana gönderilen S-70 Genel Maksat Helikopteri’nin arama kurtarma özelliklerine sahip olmadığı, bünyesinde monteli vinç sistemi olmadığı, gerekli teçhizat ve arama kurtarma personeline ve de gece görüş özelliğine sahip olmadığı kaydedildi. Raporun sonuç bölümünde, olayda birçok kişinin dikkat ve özen yükümlülüğüne aykırı davrandığı belirtildi. Bilirkişi raporunda olayda hayatını kaybeden 5 işçinin, yetkililer tarafından uygun araç temin edilmeden, suyu donmuş gölet içerisine 2 kişilik deniz bisikletine 5 kişi binerek iş güvenliği kurallarına aykırı davranmalarından dolayı tali kusurlu oldukları kanaatine varıldı.
Raporda asıl ve alt işverenlere ilişkin olarak, "Taşeron işçilerin eğitilmediği, temel tehlikelere karşı alacakları önlemlerin neler olduğunun kendilerine bildirilmediği, gerekli alet ve edevatın temin edilmediği, elektrik direğindeki arızanın giderilmesi konusunda işçilere gerekli eğitim ve riskler konusunda bilgilendirme yapılmadan çalışmalarına göz yumulduğu, gölde yapılacak çalışma için bot, kayık gibi aletler temin edilmeden çalıştırıldıkları, muhtemel kazada ilk yardımda hazır bulunacak kişiler hazır edilmeden, önlem alınmadan çalıştırıldıkları, asıl işverene ve alt işverenin buna uygun davranmadığı, iş yerinde iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerinin verildiğine, kişisel koruyucuların teslim edildiğine dair bir belgenin olmadığı, asıl işveren tarafından denetim yapılmadığı, çalışma prosedürüne uygun davranılmadığı" kaydedildi.
Raporda, olay günü yaşananlar şöyle anlatıldı:
"18.15: Deniz bisikleti alabora oldu. İşçiler düştü.
18.24: Olay kriz merkezine bildirildi.
18.25: Kriz merkezi, Sivil Savunma Arama Kurtarma Birlik Müdürlüğü`nü aradı. Telefonlar meşgul olduğu için ulaşılamadı.
18.37: Dalgıç ekibi malzemeleri ve botları yalnızca Sivil Savunma Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlüğü`nde vardı. Hazır kıta ekibinde yalnızca bir dalgıç bulunuyordu. Dalış Yönetmeliği`ne göre tek kişi dalış yapamadığından ikinci bir dalgıç için şehre araç gönderildi. Fakat Savunma Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlüğü şehre 12 kilometre uzakta olduğu için gönderilen araç geri döndü.
19.27: İkinci dalgıç ancak bulunabildi.
22.15: İkinci ve üçüncü ekipler geldi.
18.39: Hava ambulansı istendi. Gün batışı nedeniyle helikopter havalanamadı.
18.50: Jandarma Bölge Komutanlığı`ndan kurtarma helikopteri istendi. Kurtarma amaçlı donanıma sahip helikopter yoktu.
20.40: Eldeki helikopter havalandırıldı. Helikopter bölgeye geldi." (İHA)