Haram olduğu için alkollü içeceklere el sürmeyen Müslümanlara yönelik "alkolsüz içki" tuzağı kuruldu. Medya ise bu tuzağın kampanya boyutunu yürütüyor.
Türkiye`de reklam ve sponsorluk yasağı, yaş sınırı, yüksek vergi oranları gibi nedenlerle satışları iyice düşen alkollü içecek sektörü, çözümü `alkolsüz içki` aldatmacısında buldu.
ALKOLSÜZ BİRA ALDATMACASI
Alkolün bilinci olan müslümanları bu sefer alkölsüz bir aldatmaca peşinde olan bir içki firmasının büyük bir tanıtım kampanyasıyla piyasaya sürdüğü bira için "alkolsüz" demesi tam bir aldatmaca olarak değerlendiriliyor. Vatandaşların tepkisi "Madem alkolsüz, nasıl bira oluyor? Eğer bira ise nasıl alkolsüz" şeklinde ortaya çıktı.
Bunun ardından yabancı firmalar da Türkiye`de pazarında "alkolsüz içki" aldatmacasıyla yer kapma telaşına düştü. Özellikle Alman ve İtalyan firmalar, Türkiye`yi Ortadoğu ve Arap ülkelerini etkilemek ve bu piyasalara daha kolay girebilmek için üs olarak seçmiş durumda.
`TÜRKİYE KÖPRÜSÜ`
Isabella Spagnolo, Türkiye`yi üs olarak seçmesini şu sözlerle açıklıyor: `Modern-Müslüman bir ülke olan Türkiye`nin dağıtım sürecinde etkin olacağını düşünüyorum. Türkiye için yaptığımız araştırmalar ciddi bir potansiyel olduğunu gösterdi. Sonuçta Türkiye çok kültürlü bir ülke, hem alkollü hem de alkolsüz içkilerimize talep olacağını düşünüyorum...` Spangolo, Türkiye`de anlaşma imzaladıkları M&N firmasıyla 28 ülkeye Türkiye üzerinden ihracat yapacak.
MECLİS`TE DE SATILIYOR
Asmabağ, 2010 yılının son ayında Türkiye Büyük Millet Meclisi`nin restoranlarına da girdi. Meclis restoranlarından Asmabağ`ın iki kırmızı, bir beyaz bir de pembe şarabınını yanı sıra şampanyası da satılıyor.
HEDEF GENÇLER
"Alkolsüz içki" aldatmacasıyla piyasaya sürüler bira ve şarapların özellikle gençler arasında hızla yayılması endişesi var. Bir kısım medya da bu tuzağı "alkolsüz" yalanıyla destekliyor.