İmam Hatip Okullarının 68’nci kuruluş yıl dönümü dolayısıyla Siirt Önder Şubesi tarafından TÜRGEV Konferans Salonunda bir program düzenlendi.

Siirt İlahiyat Fakültesi öğrencisi Muhammed Aygan tarafından okunan Kur’an-ı Kerim ile başlayan programda açılış konuşmasını Siirt Önder Şube Başkanı Sabahattin Ataker yaptı.

2 Mart 1924 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisinde çıkarılan bir yasayla medreselerin kapatıldığını, ilim-irfan sahibi insanların bir anda çoban ve hamal olmak zorunda bırakıldığını belirten Ataker, milletin baskılarıyla ancak 7 ilde imam hatiplerin açıldığını ama bu okulların da masraflarının halk tarafından karşılandığını belirtti.

aİmam hatiplerin milletin verdiği bir torba buğday ve birkaç kuruşla ayakta kalabildiğini söyleyen Ataker, toplumun büyük baskıları sonucu zamanın hükümetin tarafından 29 yerde imam hatip adı altında birkaç okul açıldığın ancak bu okulların zamanla yol olduğunu belirtti.

"Kur’an dersi veren insanları zindanlara doldurdular, akıl hastanelerine koydular"

Ataker, "Durum öyle bir hal alıyor ki bu milletin cenazesini yıkatacak adam kalmıyor. Bilhassa köylerde, evlenenlerin nikâhını kıyacak, vefat edenler için gerekli dinî vecibeleri yerine getirecek imamlar, hocalar, din görevlileri bulunamaz bir hale geldi. O dönemde Ezan-ı Muhammedi’yi Türkçeye çeviriyorlar. Minarelerden Allahuekber yerine 'tanrı uludur' nidaları yükseliyor. Aynı zamanda ezanı Arapça okuyan, Kur’an dersi veren insanları zindanlara doldurdular, akıl hastanelerine koydular. En sonunda da idam sehpalarında astılar. Allah o günleri bir daha bu millete göstermesin." diye konuştu.

 Bir zamanlar bizlere gassal diyorlardı"

Ataker, şunları söyledi: "28 Şubat’ta o günün gaddar paşaları, cumhuriyet başsavcısı, rektörlerinin yapmış oldukları en büyük icraatları imam hatiplerin önünü keserek kat sayı zulmü ile 600 bin olan imam hatip öğrenci sayısını 60 bine inmesini sağladılar. İmam hatip okulları neredeyse yok olmak üzereydi ama Cumhurbaşkanı Recep Tayip Erdoğan, imam hatiplerin önünü açtı, kat sayı zulmünü ortadan kaldırdı, türban meselesini çözdü. Bir zamanlar bizlere gassal yani ölü yıkayıcıları diyorlardı. Ama bizden bir başbakan çıktı. Davos’ta israile 'one minute' diyen, 15 Temmuz’da insanları meydana indiren bir lider çıktı."

İmam hatip okullarının geçirdiği süreci anlatan İbrahim Hakkı Kız İmam Hatip Lisesi Müdürü Hamza Arslan ise  derin acılar yaşatan ve büyük bedeller ödeten bu mazinin ülke tarihi açısından bir şuur ve  fikriyat armağan ettiğini söyledi.

"İmam hatip okulları bazı dönemlerde sekteye uğramıştır"

Arslan, "İmam hatip okullarımız dini hayatın zora girmesi, insanlara dini anlatacak nitelikli insan sayısının gittikçe azalması, dini uygulamaları gösterecek yetişmiş insanların yavaş yavaş hayattan çekilmesi, vefat edenler için gerekli dinî vecibeleri yerine getirecek din görevlilerinin bulunamayacak seviyeye gelinmesi nedeni ile halkın yoğun talebi sonucu 1951 yılında açılmıştır. Bu sürece baktığımızda demokratik iyileşmenin olduğu, halkın tercihlerinin kendileri açısından risk oluşturmadığı bu dönemlerde gelişen imam hatip okulları bazı dönemlerde sekteye uğramıştır." şeklinde konuştu.

"Halkın imam hatiplere teveccühün en temel amacı çocuğunun karakter eğitimine dini bir tema vermektir"

İmam hatip liselerinin özellikle son dönemde büyük başarılara imza attığına vurgu yapan Arslan, "Halkın imam hatiplere teveccühün en temel amacı çocuğunun karakter eğitimine dini bir tema vermek, kişilik eğitimi ile milli ve manevi değerlere duyarlı, dini değerlere yabancılaşmamış insan yetiştirmektir. Çocuğun zihinsel gelişiminin yanında ruhi incelik, kalbi müşfik, vicdani sorumluluk, duygusal aidiyet kazanmasını ummaktır. İmam hatip okullarının son zamanlarda gerek üniversitelere yerleştirdiği öğrenci sayısı gerek fen ve sosyal bilimler programı, dil ve benzeri programlar ile akademik başarıyı sağlamış olması ve neticesinde binlerce bilim, irfan ve siyaset adamı yetiştirmiş olmasıdır." dedi.

Program imam hatip okullarının geçirmiş oldukları dünden bugüne isimli sinevizyon gösteriminin ardından Siirt Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin seslendirdikleri ilahiler, işaret diliyle şiir dinletisi ve İbrahim Hakkı Anadolu Lisesi öğrencilerinin Arapça şiir dinletisi ile devam etti.

Program, Abdulhakim Ayten Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin Arapça metinli "Mecnun" oyununu sergilemesinin ardından Molla Halil İmam Hatip Orta Okulu öğrencilerinin Teknofest Final vidosunun izlenmesiyle son buldu. (İLKHA)