EKONOMİ SERVİSİ

Milletlerarası Ticaret Odası (ICC) Türkiye Milli Komitesi tarafından organize edilen, Güçlü Bir Ulusal Ekonomi İçin Fikri Mülkiyetin Rolü Zirvesinde fikri mülkiyet masaya yatırıldı.

“KUL HAKKI NASIL HARAMSA…”

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı ve ICC Türkiye Milli Komitesi Yönetim Kurulu Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu burada yaptığı konuşmada, TOBB ve ICC Türkiye olarak Türkiye’de fikri mülkiyet hakları bilincinin gelişmesi konusunda önemli bir mesai harcadıklarını anlattı. Bunun iki sebebi olduğunu açıklayan Hisarcıklıoğlu, “Birincisi, bu konuyu ahlaken sahipleniyoruz. Fikri mülkiyet haklarının ihlalinin aslında hırsızlıktan hiçbir farkı yok. Kul hakkı nasıl haramsa, fikri mülkiyet hırsızlığının da, bunun sonucunda oluşan haksız rekabetin de vicdanen hiçbir savunulacak yönü yok. Bu bilinci tüm topluma ve özel sektöre yaymamız gerekiyor. Bu konuya büyük bir emek harcamamızın bir diğer önemli nedeni ise ekonomimizi bir üst lige çıkarma isteğimiz. Bilgi ekonomisinin gücü su götürmez bir gerçek. Bilgi ekonomisinin temelinde de yaratıcı fikirler var, onların teknolojiyle buluşarak ihraç edilebilir ürünler haline gelmesi var. Günümüz dünyasında, icat çıkarmak, yeni fikirler üretmek bu ülkeye yapabileceğiniz en büyük hizmet. Bir yandan fikir üretenleri desteklerken öte yandan da o fikirleri koruyacak politikalar üretmek zorundayız” diye konuştu.

BİZDEN DE GOOGLE’LAR, UBER’LER, APPLE’LAR ÇIKSIN İSTİYORSAK…”

Yapılan inovasyonu, üretilen teknolojiyi, çıkarılan markayı koruyacak altyapıyı ve düzenlemeler ortaya koyulamadığında, Türkiye’yi ileri teknoloji ihracatçısı, küresel markaları olan bir ülke haline getirmenin mümkün olmadığını bildiren Hisarcıklıoğlu, “Bizden de Google’lar, Uber’ler, Apple’lar çıksın istiyorsak, markamıza, patentimize, teknolojimize, bilgimize, verimize sahip çıkmamız, çaldırmamamız lazım. Çünkü, dijitalleşme ile telif hakları da farklı boyut kazanıyor, bunun da gerisinde kalmamak önemli. Çünkü 21.asırda, bilgi en önemli güçtür. Bilgi, 21. yüzyılın petrolüdür. Aynı petrolde olduğu gibi; bulacaksın, çıkaracaksın, işleyeceksin, kullanacaksın, satacaksın. Bakın geçen ay, dünyanın en büyük seyahat şirketi olan, 178 yıllık Thomas Cook battı. 20 küsür yıllık booking.com veya hotels.com ise faaliyetini artırarak sürdürmeye devam ediyor, çünkü bilgiye hükmediyorlar. Bu yeni dünya, işte böyle bir şey. Teknolojik değişimi dikkate almazsanız, ayakta kalamıyorsun. Eski olanda direnip, yeniye adapte olamazsanız yok oluyorsun” ifadesini kullandı.