Vatandaşların yoğun ilgisiyle sürekli büyüyen online alışveriş sektörünün müşteri sayısı 20 milyonu aştı.

TÜİK’in Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması’na göre, 2018 yılında yüzde 29,3 olan, internet üzerinden mal ve hizmet siparişi veren ya da satın alanların oranı 2019 yılında yüzde 34,1’e yükseldi.

Yapılan araştırmalarda 16-74 yaş grubundaki 60 milyon kişi üzerinde yapıldığını anımsatan Güçlü Kayral, “Yüzde 4,8’lik artış 2 milyon 880 bin kişiyi kapsıyor. TÜİK’in yüzdelik rakamlarını kişi sayısına çevirirsek, 2018 yılında 17 milyon 580 bin olan e-ticaret müşterisi sayısının 2019’da 20 milyon 46 bine yükseldiği ortaya çıkıyor. Erkeklerin yüzde 38,3’ü internetten alışveriş ederken, kadınlarda bu oran yüzde 29,9 olarak gerçekleşti” dedi.

Giyim ilk sırada

TÜİK’in, tüketicilerin internette satın aldıkları ürün ve hizmetleri de araştırdığını kaydeden Kayral, şunları söyledi: "Araştırmaya göre, internetten en çok giyim eşyası satın alınıyor. Tüketicilerin yüzde 67,2’si yılda en az bir kez internetten giyecek alıyor. Yüzde 31,7’si tatil ve seyahat, yüzde 27,4’ü gıda ve market, yüzde 26,9’u ev eşyası, yüzde 20,3’ü elektronik araçlar ve yüzde 20,2’si de kitap, dergi, gazete (e-kitap dahil) alışverişlerini en az bir kez sanal mağazalardan yaptı."

Kayral, ilaç, sigorta, etkinlik bileti, oyun ve yazılımların da internetten yoğun olarak satın alınan ürünler arasında yer aldığını bildirdi. Güçlü Kayral, avantajlarından dolayı her yıl e-ticaret müşteri sayısının önemli sayıda arttığına da dikkati çekerek, şunları söyledi:

“2011’de 5 milyon olan internetten alışveriş yapanların sayısı bugün 20 milyonu aşmış durumda. Özellikle çalışan kadınlar ve gençlerin alışveriş alışkanlıklarında dijital alışveriş lehine önemli bir değişim yaşanıyor. Günün 24 saati, dünyanın her yerinden alışveriş yapabiliyorlar. Çarşı, pazar gezmek yerine aradığı ürünün en uygun fiyatlısını birkaç saniye içinde karşılaştırma sitelerinde bulabiliyor." (İLKHA)