EKONOMİ SERVİSİ

AB’nin daha önce yayınladığı bir direktifle 2007 ile 2021 yılları arasında emisyon miktarlarının %40 azaltılması zorunlu kılınmış, buna ek olarak daha sonra yayınlanan ikinci bir direktifte de, 2021 ile 2030 yılları arasında %37.5 luk ek bir azaltma şartı daha getirilmişti. Bunun sonucu olarak başta Almanya olmak üzere, Avrupalı otomobil üreticileri elektrikli otomobil projelerine hız vermeye başlamışlardı. Frankfurt Otomobil Fuarında bir araya gelen sektörün üst düzey yöneticileri, Avrupalı müşterilerin çoğunluğunun büyük SUV tipi araçları talep etmeye devam ettiklerine dikkat çekerek, bu durumun mevcut emisyon mevzuatları nedeniyle sektördeki kar oranlarını ve istihdamı olumsuz etkilediğini belirttiler.

ELEKTRİKLİ OTOMOBİLDE SATIŞIN ARTMASI TEŞVİK SİSTEMLERİNE BAĞLI

Aynı zamanda Avrupa Otomobil Sanayicileri Birliği (ACEA) Başkanlığı görevini de yürütmekte olan PSA Group İcra Kurulu Başkanı Carlos Tavares, sektörün sıfır emisyonlu elektrikli otomobillere mümkün olan en kısa zamanda geçiş yapmaya niyetli ve hevesli olduğunu ancak, bu geçiş sürecinde mevzuat yapıcı otoritelerin yani hükümetlerin de maliyetin bir kısmını paylaşmaları gerektiğini söyledi. Sektör tarafından elektrikli otomobillere yapılmakta olan yoğun yatırımlara koşut olarak, hükümetlerin de şehirlerde buna uygun altyapı yatırımlarını arttırmaları gerektiğini söyleyen Tavares, elektrikli otomobil satışlarının artabilmesi için de sürdürülebilir teşvik sistemlerinin devreye sokulması gerektiğini sözlerine ekledi.