TEKNOLOJİ SERVİSİ
Teknolojideki hızlı gelişmeler hayatımızın her alanını etkilemeye başladı. Bunlardan en az konuşulan ama en büyük etkiye sahip olan alan ise eğitim. Eğitimde teknoloji dendiğinde hâlâ aklımıza tabletler ve akıllı tahtalar gelse de asıl konu süreç ve uygulamalar. Dünyada eğitimde teknolojinin etkili kullanımı, eğitimin yüzünü değiştirmeye başladı ve daha yaygın eğitim imkanları yarattı. Bu heyecan verici gelişmelerin ışığında hem öğretmenler hem de öğrenciler çeşitli eğitim teknolojilerinden yararlanmaya başladılar, öğretmenler teknolojiyi sınıflarına nasıl entegre edeceklerini öğrendiler ve öğrenmeye devam ediyorlar. En önemli gelişme ise öğrencilerin teknoloji ile öğrenmeye daha fazla ilgi duyuyor olmaları.
TEKNOLOJİ VE SINIF İÇİ EĞİTİME OLAN KATKISI
Eğitimde teknolojinin doğru ve etkin kullanımı, eğitimin sınırlarını kaldırabilir; en kaliteli ve kişiselleştirilmiş eğitimi her yerde sağlamanın önünü açabilir. Teknoloji, sınıf içi eğitime olan katkının yanı sıra, mobil öğrenmenin ve uzaktan öğrenmenin büyümesine de vesile oldu. İnternet üzerinden gelişmekte olan ülkelerdeki öğrenciler de dünyanın en iyi eğitim kurumlarından ve en iyi öğretmenlerinden diledikleri hızda ve lokasyonda eğitim alabilmeye başladılar. Birçok üniversite sanal sınıflar oluşturarak çevrimiçi eğitimi benimsedi. Çevrimiçi eğitim, örgün eğitime nazaran daha esnek ve uygun maliyetli. Aynı zamanda dersleri alan öğrencilerin diğer öğrencilerle sanal olarak etkileşime girme şansını da sağlıyor.
“FAKAT HÂLÂ YOLUN BAŞINDAYIZ”
Eğitim teknolojilerindeki son gelişmeler, eğitimde olumlu sonuçlar vermeye başladı. Fakat hâlâ yolun başındayız. Bu yeni teknoloji hem öğretme hem de öğrenme süreçlerini desteklemeli. Bizler de örgün eğitimimizi bu imkanları kullanarak yeniden düzenlemeliyiz.
Özetle:
*Teknoloji, öğretmenlerin yerine geçmemeli. Başlıca kullanımı, öğrencilerin eğitim faaliyetlerine katılımlarını artırarak daha iyi öğrenmelerini sağlamak olmalı.
Teknoloji harika talepler veya pahalı akıllı tahtalarla değil; öğrenme süreci ile ilgili. Teknoloji, öğrenme sürecini iyileştirmeli ve öğrencinin notlarını yükseltmeyi amaçlamalı.
*Teknoloji, bireysel öğrenmeyi kolaylaştırmalı ve teşvik etmeli. Öğrenciler, öğretmenlerin sınırlı yardımı ile kendi başlarına öğrenmek için teknolojiyi kullanmalı.
Kaynak, İTO