TEKNOLOJİ SERVİSİ
NEDO Araştırma Enstitüsü tarafından desteklenen bir proje kapsamında üretilen test aracının kaputu, çatısı ve bagaj kapağı; kalınlığı sadece 0,03 milimetre olan ve içinde Sharp firması tarafından üretilmiş güneş gözleri bulunan bir filmle kaplı. Güneş gözeleri, hem park halindeyken hem de yolculuk sırasında araca enerji sağlıyor.
56,3 KİLOMETRE YOL YAPABİLECEK
Geçmişte yine Toyota tarafından üretilen Prius PHV modeli araç da üzerindeki güneş gözelerinden güç alıyordu. Ancak Prius PHV’deki güneş gözelerinin verimliliği sadece %22,5’ti ve 180 W güç üretebiliyorlardı.
Test aracındaki güneş gözelerinin verimliliğiyse %34’ün üzerinde ve 860 W güç üretebiliyorlar.
Prius PHV’nin sadece elektrik motoruyla kat edebildiği mesafe 6,1 kilometreyle sınırlıydı. Üstelik güneş gözeleri sadece park hâlindeyken sürüş bataryasını şarj edebiliyor, yolculuk sırasındaysa ancak navigasyon ve diğer donanımlara güç sağlayan yardımcı bataryayı besleyebiliyorlardı.
Prius PHV ile karşılaştırıldığında, test aracındaki en önemli yenilik güneş gözelerinin sadece park hâlindeyken değil yolculuk sırasında da sürüş motorunu beslemesi.
Prius PHV’deki güneş gözelerinin araç bir gün park hâlinde kaldığında sağladığı enerji, aracın elektrik motoruyla 6,1 kilometre yol almasına imkân veriyordu. Test aracındaki güneş gözelerinin araç bir gün park hâlinde kaldığında sağladığı enerjiyse aracın 44,5 kilometre yol almasını sağlıyor.
Üstelik araç hareket hâlindeyken bu mesafe 56,3 kilometreye kadar çıkıyor.
Kaynak, TÜBİTAK