Bingöl'ü Sancak, Adaklı, Kiğı ve Yedisu ilçesi üzerinden Erzincan'a bağlayacak olan duble yolun, Bingöl Sancak bölümünde 10 metre genişlikte ihale edilmesi ve yolun güzergahıyla ilgili bölge halkında ciddi tepkilere neden olmuştu.
Bölge için önemi büyük olan Bingöl-Sancak yolunun genişliği ve güzergâhı konusundaki halkın tepkileri neticesinde, 10 metre genişliğindeki yol, 12 metreye çıkarılarak yol güzergâhında düzeltmeler yapıldı.
Bingöl-Sancak yolunun yapılan ihalesinin ardından tartışmalar devam ederken, bölge halkının güzergâh konusunda net bir bilgisi olmaması üzerine yapılan müracaatlar üzerine Karayolları Genel Müdürlüğü çok merak edilen yolun güzergâhını kamuoyuyla paylaşarak şu ifadelere yer verildi:
"Proje çalışmaları 2013 yılında başlayan ve 2015'te onaylanan Bingöl-Sancak İl Yolu, Karayolları Geometrik Standartlarına göre 2. Sınıf İl Yolu statüsünde değerlendirilerek yolun platformu 10 m, maksimum proje hızı 80 km/s olarak projelendirilmiştir. Ancak, yolun Yüksek Planlama Kurulunun 6 Haziran 2017 ve 201717 sayılı kararına istinaden 1. Sınıf (1A) Karayolu standardına yükseltilmesi sonrasında projede revizyona gidilmiştir.
Alternatif güzergâh, düşey eğimlerin fazla olmadığı, yatay kurpların kombine geçmediği, kurp yarıçaplarının ve proje hızının 1A Karayolu standardına uygun olduğu, ağır mevsim şartlarında buzlanmaya neden olmayacak şekilde, can, mal ve trafik güvenliği dikkate alınarak belirlenmiş ve 25 Mayıs 2018 tarihinde onaylanmıştır.
Onaylı kılavuz planındaki güzergâh, Bingöl-Muş Devlet Yolu ile Bingöl-Diyarbakır Devlet Yolu ayrımındaki Berti Kavşağı'ndan başlayarak, Kadın Doğum ve Çocuk Hastanesinin güneyinden, Çayboyu Köyü'nün kuzeyinden, Bingöl Üniversitesi Hayvan Hastanesinin güneybatısı, Kartal Köyü'nün güney ve batı kesiminden, Balıkçay Köyü'nün doğusundan, Sudüğünü Köyü'nün batı kesiminden geçerek Sancak Beldesinin doğu kesimindeki Sancak-Kiğı İl Yolu ayrımında son bulmaktadır. Söz konusu güzergâh ile ilgili kamu kurumlarına ve yöre halkına bilgi verilmiştir.
2015 yılında onaylanan güzergâh, Kurudere köyü mevkiindeki Bingöl Üniversitesi sahasının dışına alınırsa; yatay ve düşey hat standartlarının düşük, Bayram (Gayt) Çayı üzerinde yapılacak köprünün ayak yüksekliklerinin fazla olması ve boyuna eğimin yüksek olması nedeniyle D-300 Karayoluna bağlanması mümkün görülmemektedir. Bu nedenle hem şehrin imar planı ve yerleşimin kuzey kesime açılması hem de Kadın Doğum ve Çocuk Hastanesi ile üniversitenin yeni Hayvan Hastanesinin bu kesimde bulunması nedeniyle alternatif güzergâh Bingöl-Muş Devlet Yolu ile Bingöl-Diyarbakır Devlet Yolu ayrımındaki Berti Kavşağı'na bağlanarak projelendirilmiştir. Projenin; kapsamında 257 m'lik bir köprünün de yer aldığı 0 ila 6,5. km'leri arasında kalan kesimde toplam 2,4 km'lik tek yol iptal edilerek 5,2 km'lik bölünmüş yola dönüştürülmekte, yolun Hayvan Hastanesi Kavşağı'na kadar uzatılmasıyla toplam bölünmüş yol uzunluğu 6,5 km'ye ulaşmaktadır. Kalan kısım ise 12 m platform genişliğinde, 1A Karayolu standardındadır. İptal edilen eski güzergâhla yeni güzergâhın birleştiği noktaya kadar yapılan bu değişiklik, Sözleşme Birim Fiyatları ile 63 Milyon TL'lik ilave artış getirmekte ve işin tamamı yüzde 20 keşif artışı ile tamamlanabilmektedir.
2015 yılında onaylanan ve Sudüğünü köyüne yakın arazi ve yerleşim merkezinin içinden geçen proje, 25 Mayıs 2018 tarihinde can, mal ve yerleşim durumu dikkate alınarak köyün batı kesiminden geçirilmiştir." (Nihat Kanat-İLKHA)