Muhsin Şenol-DOĞRUHABER

Zaman zaman karalama kampanyalarıyla yıpratılmak istenen İmam Hatip Okulları fiziki ve teknik alt yapısıyla akademik başarıların adresi haline geldi. Her geçen yıl başarısını arttıran okullar Türkiye’nin en iyi üniversitelerine ve liselerine öğrenci yetiştiriyor. Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürü Nazif Yılmaz ve ÖNDER İmam Hatipliler Derneği Genel Başkanı Kamber Çal, ailelere ve öğrencilere imam hatip okullarını tercih etmeleri için çağrıda bulundu.

“İMAM HATİPLİLER TOPLAM ÖĞRENCİLERİN %13.57’SİNİ OLUŞTURUYOR”

ÖNDER İmam Hatipliler Derneği Genel Merkezinde basın mensuplarıyla buluşan MEB Din Öğretimi Genel Müdürü Nazif Yılmaz, İmam Hatip Okullarıyla ilgili bilgileri paylaştı. Yılmaz, “İmam hatipliler Türkiye’deki toplam öğrencilerin %13.57’sini oluşturuyor. Aslında basında işlendiği gibi bütün öğrenciler imam hatip okullarında okumuyor. Ayrıca bu oran 28 Şubat öncesinde %9.18’di. 28 Şubat sonrasında ise %2.61’e düşmüştü. İmam hatip okulları kamuoyunun talebiyle açılmıştır ve eğitim öğretimlerini devam etmektedir.” dedi.

“İMAM HATİPLERDE 6 DİLDE HAZIRLIK SINIFI BULUNUYOR”

Okulların öğrencilerin ilgi ve kabiliyetlerine göre üniversitelerin tüm bölümlerine öğrenci yetiştiren kurumlar olduğuna dikkat çeken Yılmaz, “Anadolu liseleri ile imam hatip liselerinin temel dersleri birebir aynıdır. Sadece temel İslam bilimlerine ait dersler fazladan vardır” dedi. 400’e yakın fen ve sosyal bilimler programı uygulayan okul olduğunu hatırlatan Yılmaz, imam hatiplerde çok dilli eğitim çerçevesinde Arapça, İngilizce, Almanca, İspanyolca, Rusça ve Çince hazırlık sınıfı bulunduğunu söyledi. Önümüzdeki yıl Fransızca hazırlık sınıfının da açılacağı müjdesini veren Yılmaz, bu okullar arasında 6 dilde münazaraların gerçekleştirildiğini aktardı.

“15 BİN ÖĞRENCİ HEM HAFIZLIK YAPIYOR HEM DE OKULLARINA DEVAM EDİYOR”

Sanata ilgisi olan öğrencilerin eğitim aldığı okulların bulunduğuna da dikkat çeken

Nazif Yılmaz, “10 okulumuzda musiki 15 okulumuzda geleneksel ve çağdaş görsel sanatlar programı icra ediliyor. Öğrencilerimiz hüsnü hat, tezhip ve ebru çalışmalarıyla yeteneklerini geliştirmekteler. Yılmaz, okullarda 5 yıldır örgün eğitimle birlikte hafızlık projesinin uygulandığını ve 15 bin öğrencinin hafızlık çalışması yaptığını da sözlerine ekledi.

“83 ÜLKEDEN ÖĞRENCİ ULUSLARARASI LİSELERDE EĞİTİM GÖRÜYOR”

13 uluslararası imam hatip lisesinin bulunduğunu, bu okullarda 83 ülkeden öğrencinin eğitim gördüğünü de sözlerine ekleyen Yılmaz, “Bu gençlerle Türkiye’deki çocuklarımız aynı ortamda tam bir kardeşlik kültürüyle geleceğe hazırlanıyor. Ben bunun çok önemli olduğunu düşünüyorum” diye konuştu.  

“KARİYERLE BİRLİKTE KARAKTERLERİNİ DE İNŞA ETMELİYİZ”

Yılmaz sözlerini şöyle sürdürdü: Biz çocuklarımızın eğitiminde salt akademik kaygılarla hareket etmiyoruz. Hedefi şöyle koyduk; kariyer planlaması ile birlikte karakterini de inşa etmemiz gerekir. Başarılı öğrenciler kendilerine her zaman bir akademik hedef koyacaktır. Türkiye’de son üç yılda akademik hedefi olan öğrencilerin oranı oldukça yükseldi. 2017 yılında sosyal bilimler liselerine yerleşen öğrencilerin puan ortalaması göz önüne aldığımızda Türkiye’de sosyal bilimler liselerine 9 bin öğrenci yerleşti. Bunların yerleştirmeye esas puanı 430 idi. Fen ve sosyal bilimler programı uygulayan imam hatip liselerine de 22 bin öğrenci yerleşti. Yerleştirme puan ortalaması 429.97 oldu. Sosyal bilimler liseleri 12 yıllık okullar. Fen ve sosyal bilimler programı uygulayan okullar o zaman 2 yıllıktı.”

“KALİTENİN ARTIRILMASINA ÇALIŞIYORUZ”

LGS sonuçlarının açıklanmasının ardından lise kayıt döneminde bulunulduğunu hatırlatan Kamber Çal, “Biz imam hatip camiası ve ÖNDER olarak kayıt dönemini önemsiyoruz” dedi.  İmam hatiplerin, 28 Şubat sürecinden sonra yeniden bir inşa dönemi geçirdiğini kaydeden Çal, “Okullarımız Türkiye’nin değişik şehirlerine yerleşti. Biz şu anda okulların standartlarının yükseltilmesi, kalitesinin artmasıyla ilgili çalışmalar içindeyiz” dedi.

PROJE OKULLARI İLK MEYVESİNİ 2020’DE VERECEK

Proje okullarından Fen ve Sosyal Bilimler proje okullarının aynı fen lisesi ve sosyal bilimler lisesi gibi eğitim veren okullar olduğunun altını çizen Çal, “Bu okullar 2020 yılında mezun verecekler. Özellikle illerimizde bir kız bir erkek olmak üzere proje okulları açıldı. Belli standartta başarılı çocukların yerleştiği kaliteli okullarımız bunlar. Önümüzdeki süreçte Türkiye proje okullarının standartlarını görmüş olacak” diye konuştu. İmam hatiplerde 5 ayrı dilde eğitim veren okulların bulunduğunu hatırlatan Çal, spor ve sanat içerikli okulların yer aldığının da altını çizdi.

 “BİZ İMAM HATİPLERDE HER ALANA DİNDAR NESİL YETİŞTİRİYORUZ”

İmam hatiplerin Türkiye’nin temel yapı taşları da olduğuna dikkat çeken Çal, “Biz imam hatiplerde her alana dindar nesil yetiştiren kurumlarız. Bunlar devletimizin müfredatını belirlediği, mutedil din anlayışının verildiği ve devletin desteklediği okul türleri. Geçmişte olduğu gibi gelecekte de ülkeye büyük katkı sağlayacağını düşünüyoruz” diye konuştu. Velilerden okulları ziyaret ederek tanımalarını isteyen Çal, okulların hem eğitim hem de sosyal faaliyetler açısından son derece yeterli kurumlar olduğunu aktardı.

TERCİHLER SONA ERİYOR

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından 1 Haziran'da gerçekleştirilen merkezi sınavın sonuçları 24 Haziran'da açıklanmıştı. LGS tercih ve yerleştirme kılavuzuna göre 1 Temmuz'da başlatılan lise tercihleri 12 Temmuz  saat 17.00'de sona erecek. Milli Eğitim Bakanlığı, bu yıl ilk defa öğrencilerin tercihlerinde rehberlik etmesi amacıyla yüzdelik dilimlerine göre tercih robotu hazırladı. Öğrenciler, bu robotu kullanarak istedikleri yüzdelik dilim aralıklarında hem il hem de ülke düzeyinde okul listelerini ve okullarla ilgili detaylı bilgileri görebiliyor. Robotta okul türleri, il, ilçe ve 2018'e ait yüzdelik dilimlerine göre arama yapılabiliyor. Ortaokulların müdürlükleri, öğrencinin elektronik ortamda onaylanan tercih bilgilerinin iki nüsha çıktısını alıp veliye imzalatacak ve bir nüshasını okulda saklayıp diğer nüshasını veliye verecek.