Haber Yorum - Faruk Kuzu
Gündeminiz neyse derdiniz odur denilebilir.
Google Trendler'e ülkeler bazında kısa bir tur atıldığında görülen ilk şey "Magazin" yoğunluğudur. Trendlere bakıldığında insanların en çok ilgilendikleri konular, en merak ettikleri, en çok neyi dert ettikleri görülür.
Bu trendlere göre insanların çok ta ciddi bir dertleri bulunmamaktadır(!) Öyle ya hangi sanatçının neredeki konseri iptal olmuş, sanatçı bilmem nerede tatildeymiş-kiminle tatile çıkmış, falanca dizinin aktristi ne demiş- ne etmiş? Dünyada yaşanan onca gelişmeye rağmen en çok tıklanan konular bunlar olduğuna göre insanlığın en ciddi problemleri bunlar olsa gerekir.(!!!?)
Gerçekten öyle mi? Yani bu trendler toplumun nabzını yansıtıyor mu? Bence iki yönden öyle değil:
1-Halkın arasına karışıp konuştuğunuzda insanların dert ettiği son şeyin "Magazin" olduğu görülüyor. İnsanların daha çok "ekonomi, geçim sıkıntısı, güncel siyasi çekişmeler ve günlük yaşamlarıyla ilgili konuştukları görülüyor.Ancak ne hikmetse iş "Google Amcada" aramaya gelince değişiyor. Ya sokakta piyasada konuşan insanların konuşmaları Google yansımıyor ya da (Google gibi yapıların yönlendirmesiyle)hızla değişim geçiren gençliğin merakı yansıyor! Her iki halde de toplumsal endişeler google'da görülmüyor denilebilir.
2-Acaba bu trenlerin yansıtılmasında bir arka plan ve farklı hesap olabilir mi? sorusunu da sormadan edemiyor insan. Çünkü Google Amca bu trendlerle Dünyayı olduğundan çok "Toz pembe " göstermektedir.
Şu soruları sormadan edemiyor insan; Google bunu neden yapıyor, Google Dünyayı bir "Magazin Cennetine "dönüştürmeye çalışırken kimin planlarına hizmet ediyor?