TEKNOLOJİ SERVİSİ
Araştırma şirketi Nielsen, Türkiye’de e-ticaret’in durumu hakkında rapor hazırladı. Nielsen’in verilerine göre 2018 yılında küresel çapta e-ticaret yüzde 18 büyüme kaydederek 2.9 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaştı. Türkiye’de ise yüzde 38 büyüme gösterdi, 6.5 milyar dolar büyüklüğe erişti. Türkiye, dünya geneline göre büyüme hızı bakımından oldukça iyi konumda. Aynı şeyi e-ticaretin perakende satışlardaki bayı için söylemek zor. Geçen yıl dünya genelindeki perakende satışların yüzde 12’si e-ticaret üzerinden gerçekleşirken Türkiye’de bu rakam yüzde 5.3’e denk geliyor. Nielsen tarafından düzenlenen etkinlikte açıklamalarda bulunan firma yetkilileri, Türkiye’nin e-ticaretteki durumu hakkında önemli detaylar paylaştı. Bu açıklamalara göre Türkiye, internette yaklaşık 7 saat vakit harcıyor, bu süre ABD ve Çin’in üzerinde. Online alışverişte önemli role sahip mobil penetrasyonu ve kullanıcı sayısı, küresel ortalamanın üstünde.
TÜRKİYE, YAKLAŞIK 3 SAATİNİ SOSYAL MEDYADA HARCIYOR
Sosyal medyada harcanan süreye baktığımızda Çin günde ortalama 1 saat 57 dakika, ABD ise 2 saat 4 dakika harcıyor. Türkiye, günde ortalama 2 saat 46 dakikasını sosyal medyada geçiriyor. Türkiye, sosyal medyadaki kullanıcı sayısı bakımından Facebook’ta dokuzuncu, Instagram’da beşinci sırada bulunuyor. Nielsen tarafından yapılan anketin sonuçlarına göre Türkiyelilerin yüzde 86’sı, promosyonlar ve indirimlerin satın alma eğimini arttırdığını ifade ediyor. Aynı zamanda bu topluluğun, yüzde 83’ü satın alma kararı vermeden önce kapsamlı bir ürün araştırması yaptığını belirtiyor. Online alışverişi tercih etme nedeni sorulduğunda ise insanların yüzde 71’i almak istediği ürünün internette daha ucuz olduğunu, yüzde 69’u daha çok çeşit bulunduğunu söylüyor. “Hangi koşullarda online alışverişi tercih etmezsiniz?” sorusuna yüzde 59’luk bir kesim, almak istediğim ürünün internette fiyat avantajı bulunmaması durumunda "Online alışverişi tercih etmem." yanıtını verdi.