Eğitim-Bir-Sen Şanlıurfa İl Başkanı İbrahim Coşkun, geçtiğimiz gün açıklanan LGS sonuçları ile ilgili basın açıklaması düzenledi.
Eğitim-Bir-Sen İl Başkanlığı'nda düzenlenen basın açıklamasında, Şanlıurfa'nın matematikte Türkiye 80'inci, genel ortalamada ise Türkiye 78'incisi olduğuna dikkat çekilerek, Şanlıurfa'nın eğitimde hak ettiği yerde olmadığı ifade edildi.
Şanlıurfa'nın LGS sınavında en son sıralarda yer aldığına vurgu yapak sözlerine başlayan Coşkun, "LGS sonuçları açıklandı ve Şanlıurfa'mızın makûs talihi haline gelen son sıralarda yer alma gerçeği, bulunduğumuz sıradan son sıraya doğru emin adımlarla gerileyerek devam ediyor. MEB'in yayınladığı istatistiklere göre matematik dersinde Türkiye 80.'si, genel ortalama da ise Türkiye 78'incisi olduk." şeklinde konuştu.
Son 3 yılda Şanlıurfa'da eğitimin kalitesinin düştüğünü belirten Coşkun, "Sorunlarımızı çözmenin yolu yüzleşmekten geçer, yüzsüzlükten değil! Üç sene öncesine kadar eğitimde başarıyı arttırma projesini en iyi uygulayan il olan Şanlıurfa'da eğitim çıtası az da olsa iyileşme göstermeye başlamıştı. Nasıl olduysa son üç yılda bu proje rafa kaldırıldığı gibi eğitimde başarıyı artırmaya yönelik hiçbir çalışma yapılmamıştır. Yapılan çalışmaların tamamı, bir kişinin ikbaline yaranma şartına tabi tutulmuştur. Eğer bu kişinin yararına olma ihtimali yoksa yapılacak en özverili çalışmanın bile kıymeti yoktur." ifadelerini kullandı.
"İl Milli Eğitim Müdürlüğü, eğitim konusundaki başarısızlığının yanında bazı hususlarda yüksek ihtisas sahibidir"
Açıklamanın devamında Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile ilgili eleştirilerde bulunan Coşkun, "Haksızlık etmemek gerekir ki Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü eğitim konusundaki başarısızlığının yanında bazı hususlarda da yüksek ihtisas sahibidir. Düzmece belgelerle, önemli bir kısmında hizmetli bulunmayan eğitim yuvalarının tamamını hijyenik hale getirmiştir. Transparan müdürlük hizmet binasını açılışa hazır olmadığı halde üst üste iki defa açma başarısını göstermiştir. GAP Yeşil İnovasyon Projesi ile dereceye girenlere Bakanlıktan gelen hemen hemen her yetkiliyle aynı ödülleri aynı kişilere vererek ikiz törenler yapmayı başarmıştır. Bu başarılı (!) çalışmalarının sonucunda da her yıl ilimizi başarı sıralamasında bir sıra geriye götürerek 81. sıraya yaklaştırmıştır." diye konuştu.
"Bazıları mevcut algıyı tersine çevirmenin yollarını arıyor"
Geçmiş yıllara ait başarı sıralamaları ile bu yılki başarı sıralamalarının karşılaştırmasını daha sonra ayrıntılı olarak paylaşacaklarını dile getiren Coşkun, " Şu an çok iyi biliyoruz ki bizim bu açıklamayı yapacağımızı paylaştığımız dün geceden beri, görevlendirilmiş algı memur ve memureleri mevcut algıyı tersine çevirmenin yollarını arıyorlardır. Ya kendi öz çalışmalarıyla ve öğretmenlerimizin gayretiyle başarılı olmuş öğrencilerimize ödül töreni düzenleyerek veya çok iyi bildikleri istatistik oyunlarıyla genel başarısızlığı gölgeleyecek çalışmalar yapacaklardır. Bunun ardından da davet edilecek bazı bürokratlarımızın da katılımıyla daha önceden yapılmış projelerin ödül törenlerinin tekrarları yapılarak bakanlık nezdindeki kredilerini yükseltmeye çalışacaklardır." diye konuştu
"Şanlıurfa'mızın hak ettiği yerde olmadığı kanaatindeyiz"
Sendika olarak kentin eğitim sorunları ile ilgili uyarılarda bulunduklarını hatırlatan Coşkun, "Şanlıurfa'mızın hak ettiği yerde olmadığı kanaatindeyiz. Şartlarımızın aynı ve yakın olduğu illerin de çok gerisinde kaldık. Şanlıurfa'nın en büyük STK'sı olarak bunun ilimizin kaderi olmadığını söylüyoruz. Yıl boyunca bazı uyarılarda bulunduk, bulunmaya da devam edeceğiz. Şu an ilimizde bu sorunlardan hiç kimse haberinin olmadığını söyleyemez. Biz çözüm taraftarıyız. Kurumlar arasında ahengin, diyalogun, barışın ve huzurun olmadığı, eğitim yöneticilerinin ve hatta öğretmenlerin tedirgin ve huzursuz olduğu bir ortamda başarıyı konuşmak abesle iştigaldir." şeklinde konuştu.
"Fedakârlığın olmadığı bir çalışmada farkındalık oluşturulamaz"
Önümüzdeki dönemde kurumlar arası barış ve huzurun hâkim olması gerektiğini belirten Coşkun, "Başarı; ekip ruhuyla çalışmakla gelir. Güvenin, huzurun, moral ve motivasyonun olmadığı bir ortamda insanlar fedakârlık yapamazlar. Fedakârlığın olmadığı bir çalışmada farkındalık oluşturulamaz. Önümüzdeki dönemde temennimiz; yönetimde birlik ve beraberliğin, kurumlar arasında barış ve huzurun hâkim olduğu, yönetici ve öğretmenlerin motive edildiği, istatistiklerle oynanarak gerçeklerin örtbas edilmediği, realitenin göz önünde bulundurularak çözümlerin üretildiği, özellikle öğretmen ve öğrencilere yürekten dokunulduğu, içe dönük çalışmalara ağırlık verildiği bir çalışma ortamının oluşmasıdır." ifadelerini kullandı.
Çoşkun açıklamasını şu sözlerle noktaladı:
"Şanlıurfa'mızın eğitimi için biz de elimizden gelenin fazlasını yapmaya her zaman hazırız. Mesele Şanlıurfa, özellikle de Şanlıurfa'nın eğitimi olunca yumruğumuz hiçbir zaman sıkılı olmayacaktır. İl Milli Eğitim yetkilileriyle ve tüm eğitim paydaşlarıyla konuyu derinlemesine tartışacağımız bir televizyon programına veya bir çalıştaya tüm duyarlı kesimleri davet ediyoruz. Kamuoyuna saygıyla duyurulur." (Abdurahman Uğurlu-İLKHA)