TEKNOLOJİ SERVİSİ
TÜSİAD - Deloitte Digital iş birliği ile hazırlanan “E-Ticaretin Gelişimi, Sınırların Aşılması ve Yeni Normlar: 2019” raporu tanıtıldı. Toplantı TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Simone Kaslowski ve TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Dijital Dönüşüm Yuvarlak Masası Eşbaşkanı Serkan Sevim’in konuşması ile başladı. Kaslowski açılış konuşmasında şunları söyledi: “2019 yılı itibariyle B2C olarak yaklaşık 3,5 trilyon dolara erişmesi öngörülen küresel e-ticaret pazarında, Çin ve ABD diğer ülkelerle arayı açarak başı çekiyor. Ülkemiz küresel e-ticaret pastası içinde henüz hatırı sayılır bir paya sahip olmasa da önemli bir potansiyeli barındırıyor. Genç ve dinamik nüfus, bireysel internet penetrasyonu, mobil geniş bant aboneliklerindeki artış ve coğrafi konumun getirdiği bölgesel olabilme avantajı e-ticarette önümüzü açan belli başlı unsurlar. e-Ticaret ile ilgili atacağımız adımlarla marka ve ürünlerimizin dünya çapında bilinirliğini, pazar payını ve e-ihracatını artırmalıyız. e-İhracat özellikle KOBİ’lerin küresel değer zincirlerine ve uluslararası pazarlara daha fazla katılabilmesini sağlıyor. Türkiye’nin 2018-2020 dönemi e-İhracat Strateji ve Eylem Planının tam anlamıyla hayata geçmesi büyük önem taşıyor.” Dedi.
“İNSAN KAYNAĞINI YETİŞTİRMEMİZ VE BEYİN GÖÇÜNÜ TERSİNE ÇEVİRMEMİZ GEREKİYOR”
Kaslowski, “Bunun yanında, genç nesillerin potansiyelini, yazılım ve uygulama geliştirme alanlarında da hayata geçirebilmeliyiz. Dijital okuryazarlığın artırılmasının yanı sıra dijital dönüşüm için bilgi teknolojileri alanında nitelikli insan kaynağını yetiştirmemiz ve beyin göçünü tersine çevirmemiz gerekiyor. E-ticaret gerek ürettiği katma değer ve kayıtlı ekonomiyi büyütmesi, gerekse Türkiye’nin küresel ticaret hacmini artıran yönüyle ülkemizde stratejik önemi giderek artan bir sektör. Sektörün gelişimine yönelik gerekli adımların, kamunun ve sektörün işbirliği ve istişaresiyle hayata geçirilmesini çok önemli görüyoruz”. Dedi.
“EĞİTİM İÇİN DİJİTAL EĞİTİM KANALLARINI KULLANMAMIZ GEREKMEKTEDİR”
TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Dijital Dönüşüm Yuvarlak Masası Eş Başkanı Serkan Sevim konuşmasında şu ifadeleri kullandı: “Veriden nasıl yararlanacağımız konusunda doğru stratejileri oluşturabilmek, e-ticaretin gelişimi için önümüze çıkan fırsatların değerlendirilebilmesi için belirleyici konumdadır. İnternete bağlı akıllı cihazlar çok büyük miktarda veri üretiyor. Bu verilerin işlenmesinde yapay zeka araçlarının kullanımı da başlıyor. Müşteriler ile firmalar arasındaki etkileşimde yeni ve kişiselleştirilmiş hizmetlerin önü açılıyor. Farklı kanallarda hareket eden müşteriyi doğru tespit edebilmek, kanal bazlı etkinliği doğru ölçebilmek için gerekli veri altyapılarının kurulması gerekiyor. Firmaların veri analitiği konusunda insan kaynağı ve altyapısal yetkinliklerini artırmaları büyük avantaj oluşturacaktır. Hızlı gelişen dünyada bu alanda yetkin gençleri bulamıyorsak şirketler olarak yetiştirmemiz, eğitim için dijital eğitim kanallarını kullanmamız gerekmektedir.”