Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF) anne-babalar ve daha geniş anlamda sosyal medya kullanıcılarına yönelik, aşıların gücünü ve güvenilirliğini vurgulamak amacıyla yeni bir küresel kampanya başlattı.

Kampanya, ebeveynler de dâhil olmak üzere tüm toplumun bir araya gelerek aşı yoluyla herkesi koruyabilecekleri mesajını yaymak üzere 24-30 Nisan’a denk gelen “Dünya Aşı Haftası” boyunca sürdürülecek.

Konu ile ilgili UNICEF tarafından yapılan açıklamada, "Aşı, çocukları ölümcül olabilecek ve son derece bulaşıcı olan kızamık, zatürre ve difteri gibi hastalıklara karşı koruyarak her yıl 3 milyon ölümü önlemektedir. Aşılar sayesinde 2000 ile 2017 yılları arasında kızamık kaynaklı ölümler azalmış, çocuk felci ise neredeyse tamamen ortadan kalkmak üzeredir. Aşı, bugüne kadar bulunmuş maliyet etkinliği en yüksek sağlık aracıdır. Çocuk bağışıklamasına harcanan her 1 doların sağlanan yararlar açısından getirisi 44 dolara kadar çıkabilmektedir. Bu kampanya, sosyal medyanın değişim için güçlü bir araç olabileceğini tüm dünyaya gösterme ve ailelere aşı konusunda güvenilir bilgiler aktarma açısından bir fırsat oluşturmaktadır.” denildi.

Açıklamada ayrıca şu ifadelere yer verildi:

"Kampanya, bir hafta sürecek küresel ölçekte bir kutlamanın parçasını oluşturmaktadır. Birlikte Korunuyoruz: Aşı Hayat Kurtarır temalı bu kutlama, ebeveynlerden topluluk üyelerine, sağlık çalışanlarından bu alanda yenilik getirenlere uzanan bir yelpazedeki 'Aşı Kahramanlarını' hedeflemektedir. Aşıların yararına rağmen, 2017 yılında tahminen 1,5 milyon çocuk aşıyla önlenebilir hastalıklar yüzünden hayatını kaybetmiştir. Bu durumun nedeni genellikle aşılara erişememe olmakla birlikte kimi ülkelerde ailelerin umursamazlık ya da aşılara ilişkin kuşkular yüzünden çocuklarının aşılanmasını reddetmeleri ya da geciktirmeleri de olabilmektedir. Bunun sonucunda, özellikle yüksek gelir düzeyine sahip ülkelerde kızamığın alarm verici yükselişi de dâhil olmak üzere çeşitli salgınlar ortaya çıkmıştır. Dijital ve sosyal medya ortamlarında aşılara ilişkin olarak yaratılan belirsizlik bu eğilimin ardındaki etmenlerden biridir." (İLKHA)