TEKNOLOJİ SERVİSİ

Bloomberg, Amazon Alexa sesli asistanın biraz daha ‘akıllı’ olması için ne kadar insan gücü kullanıldığını gösteren bir rapor yayımladı. Şirketin dünyanın dört bir yanında parça başı ve tam zamanlı çalışan işçileri, kullanıcılar ve Alexa arasında geçen konuşmalardan bölümler dinleyip bunları yazıya döküyor. Burada amaç, normalde Alexa’ya bir şey ifade etmeyen tanımlanamayan ifadelerin ne anlama geldiğini yazılıma öğretmek.

“AMAÇ MÜŞTERİ DENEYİMİNİ GELİŞTİRMEKMİŞ”

Amazon adına konuşan bir sözcü “Alexa ses kayıtlarının çok küçük bir bölümünü bu şekilde açıklayarak müşteri deneyimini geliştirmeye çalışıyoruz. Örneğin bu bilgi bizim konuşma algılama ve doğal dil anlama sistemlerimizi geliştirmemizi sağlıyor. Böylece Alexa taleplerinizi daha iyi anlayabiliyor ve bu servisin herkes için iyi bir şekilde çalıştığından emin olabiliyoruz.” ifadelerini kullandı. Sözcü “Çalışanların, ses kaydının geldiği hesabı tanımlayan bilgilere direkt erişimi yok. Tüm bilgiler yüksek gizlilik içinde işleniyor ve erişimi engellemek için çok faktörlü doğrulama ve bilgileri korumak için servis şifreleme ve hesap denetimi kullanıyoruz.” şeklinde konuştu.

SOHBET ODASINDA SES KAYITLARI PAYLAŞILIYOR

Sayıları binlerle ölçülen Amazon çalışanlarının bir sohbet odası da bulunuyor. Burada çalışanlar anlayamadıkları kelimeleri ya da ifadeleri diğer çalışanlara sorabiliyor. Aynı zamanda, komik buldukları kayıtları da birbirleriyle paylaşabiliyorlar. Bir Amazon çalışanı Bloomberg’e ekibindeki herkesin bir gün içinde, Alexa’nın yanlışlıkla ya da istemeden aktif hale getirilmesi ile kaydedilen 100 kadar ses kaydı dinleyebildiğini ve herhangi bir çalışanın 9 saatlik çalışma süresince toplamda 1000 adet ses kaydı dinleyebildiğini söyledi.