EKONOMİ SERVİSİ

'YÜKSEK İŞLEM ÜCRETLERİ VATANDAŞLARI BEZDİRİYOR'

Bankacılık işlemlerinin dijital ortama taşınması ile birlikte masrafların azalmadığını, aksine arttığını söyleyen Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken,

'Sektör dijitalleştikçe bankacılık masraflarının azalmasını bekleyen vatandaşlar her geçen gün farklı bir masrafla karşılaşıyor. Şubede, ATM'de ve elektronik ortamda yapılan her işlemden ücret kesiliyor.

Dijital ortamdaki kartsız işlemler özendirilmeye çalışılsa da bu işlemlerden de hizmet ücreti alınıyor. Elektronik işlemler internetten ya da mobil olarak yapıldığında bile farklı bir kesinti oluyor.

Şube üzerinden yapılan EFT bedelleri bankadan bankaya değişmekle birlikte ortalama 50 TL. Aynı işlem internet bankacılığından yapıldığında ortalama 5 TL, mobil bankacılıktan yapıldığında ortalama 2.5 TL olarak bankadan bankaya farklılık gösteriyor.

Bunların yanı sıra, ATM'den kartsız olarak banka hesabına para yatıran vatandaşlardan bile 15 TL kesinti yapılıyor' diye konuştu.

'VATANDAŞ DARDAYKEN BANKALAR KÂRDA'

Ekonomik dalgalanma ile vatandaşların zor günler geçirdiğini ancak bankaların karlarını artırdığını ifade eden Palandöken,

'Bankacılık sektörünün net karı 2017'de 49,1 TL iken ekonomik dalgalanma ile geçen 2018'de 4,4 milyar TL artarak 53,5 milyar TL'ye yükseldi. Sektörün toplam aktif büyüklüğü ise 3.9 trilyon oldu. Esnafımız başta olmak üzere piyasalarda ekonomik dalgalanmanın olumsuz etkisi büyük ölçüde hissedilirken bankalar da elini taşın altına koymalı.

Vatandaş dardayken bankalar gereğinden fazla kârda olmamalı. Özellikle öğrenciler, işçiler, emekliler ve esnafımız başta olmak üzere tüm kesimler, bankaların farklı kalemlerden aldığı hizmet bedelleri karşısında mağdur olmaktalar.

Vatandaşların mağdur edilmemesi için, bazı bankaların yaptığı gibi tüm bankalar dijital ortamda vatandaşa kolaylık sağlamalı. Özellikle dijital ortamdaki işlemlerden ücret alınmamalı' şeklinde konuştu.