15 Mart Dünya Tüketici Hakları Günü dolayısıyla açıklamalarda bulunan Bingöl Vali Kadir Ekinci, tüketici bilincinin arttırılması ve tüketicinin korunmasının önemli olduğunu belirtti.  

Tüketiciler için artık hak arama yollarının kolaylaştırıldığını aktaran Ekinci, kentte, 8 Tüketici Hakem Heyeti'nin çalışmalarına devam ettiğini bildirdi.

Ekinci, "Yaşadığımız dünyada hızla değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlar ve artan rekabet ortamından dolayı tüketici bilincinin arttırılması ve tüketicinin korunması konuları önemli hale gelmiş ve özel bir hukuk dalı olan tüketici hukuku hayatımıza girmiştir. Tüketici ve tüketicinin korunması kavramı dünyada son yüzyılda önem kazanmış olsa da 'Bizi aldatan bizden değildir.' İnancının mensupları olarak tüketiciyi öncelikle en değerli varlık, 'insan' olarak gören bakışımız ve tüketicinin korunması alanında kadimden bu yana sözlü ve yazılı kurallarımız bulunmaktadır." dedi.

"Kültür ve medeniyet tarihimizin önemli kurumlarından biri olan Ahilik Teşkilatı’nın işleyişi de ahlaki bir zemin üzerinde üretimin kalitesine ve imalattan tüketime belli standartların konulmasına ve korunmasına dayanmaktadır." diyen Ekinci, "Yine Mevlana Yaraluca Muhyiddin tarafından İslâm hukuku ve örfümüze göre hazırlanan 'Bursa, İstanbul ve Edirne İhtisab Kanunnameleri' dünyada tüketici haklarını koruyan ilk kanun ve ilk gıda maddeleri nizâmnâmesi olarak bilinmektedir." ifadelerini kullandı.

"Tüketicilerin hak arama yolları kolaylaştırılmıştır"

Büyüyen ve gelişen ülke olma hassasiyeti ile günümüzde de, insan odaklı perspektifle, tüketiciyi korumaya dönük çeşitli düzenlemelerin yapıldığını söyleyen Ekinci, "Öncelikle, Anayasamızın 172'nci maddesinde yer alan 'Devlet, tüketicileri koruyucu ve aydınlatıcı tedbirler alır, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini teşvik eder.' hükmü ile tüketicinin korunması konusu devlet güvencesine alınmıştır. Tüketicinin korunmasına yönelik ülkemizde alınan hukuki tedbirler neticesinde, tüketicilere dünya standartlarında koruma sağlanmış ve tüketicilerin hak arama yolları kolaylaştırılmıştır." şeklinde konuştu.

"İlimiz genelinde 8 tüketici hakem heyeti faaliyetlerine devam etmektedir"

Her il ve ilçede tüketici ile satıcı arasındaki uyuşmazlıkların mahkemeye yansımadan çözüme bağlanması amacıyla en az bir tane olmak üzere tüketici hakem heyetlerinin kurulduğunu dile getiren Ekinci, "Bu alanda biri il merkezinde olmak üzere toplam 8 tüketici hakem heyeti ilimiz genelinde faaliyetlerine devam etmektedir. Yine Alo 175 Tüketici Hattı üzerinden vatandaşlarımız her türlü şikâyetlerini ilgililere iletebilmekte, konuyla ilgili danışmanlık hizmetleri alabilmektedirler. Tüketici Bilgi Sistemi, tüketici şikâyetlerinin tüketici hakem heyetine doğrudan aktarılmasını, şikâyetlerin inceleme ve değerlendirme aşamalarının internet üzerinden takip edilmesini ve sonuçlarının sorgulanmasını sağlamak amacıyla aktif şekilde hizmet vermektedir. Böylece tüketiciler elektronik ortamda başvuru ve şikâyetlerini yapabilmektedirler. Bütün bu tedbirlerle amacımız, haklarını bilen tüketici profili geliştirerek güvensiz ürüne karşı sıfır tolerans yaklaşımı ile hak arama alışkanlıklarını yaygınlaştırmak ve tüketici haklarına saygılı kişi, kurum ve kuruluşları teşvik etmektir. (Nihat Kanat-İLKHA)