Turhan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Bakanlığın Altyapı  Yatırımları Genel Müdürlüğünce çalışmaları yürütülen Marmaray Projesi'ni de içine  alan Gebze-Halkalı arasındaki 76,6 kilometrelik demir yolu hattında 13,6  kilometrelik Marmaray'ın açılışının ardından geriye kalan 63 kilometrelik demir  yolu hattının hizmete girmesi için çalışmaların tamamlandığını söyledi.
 
Asya yakasında Ayrılık Çeşmesi'nden Gebze'ye 43,8 kilometre, Avrupa  yakasında Kazlıçeşme'den Halkalı'ya 19,2 kilometre olmak üzere toplam 63  kilometre uzunluğundaki çift hat ve mevcut istasyonların kaldırıldığını ifade  eden Turhan, "İki hat arasındaki mesafeyi 185 dakikadan 115 dakikaya düşürecek  olan proje kapsamında tüm altyapı ve istasyonlar yeniden inşa edildi." diye  konuştu.
 
 Turhan, hattın 12 Mart’ta hizmete gireceğini ifade ederek, "Aynı  güzergahta 3 hatta izin verecek şekilde tüm altyapı ve istasyonlar yeniden inşa  edilmeye başladı. Yeni yapılacak 3 hattan kuzey 2 hattı Marmaray trenleri  kullanacak. 2 dakika aralıklarla metro standardında banliyö işletmesi  gerçekleştirilebilecek. Güneyde bulunan 3. hattı ise şehirlerarası yolcu ve yük  trenleri ile yüksek hızlı tren kullanacak. Söz konusu hatta, çift yönlü YHT  işletmesini temin için 10 adet de siding yapıldı." değerlendirmesinde  bulundu.
 
 "38 yeni yüzey istasyon inşa edildi" 
 
Anadolu yakasında 27, Avrupa yakasında ise 11 olmak üzere toplam 38  yeni yüzey istasyonun inşa edildiğini anlatan Turhan, bunlardan 7'sinin (Gebze,  Pendik, Maltepe, Bostancı, Söğütlüçeşme, Bakırköy ve Halkalı) şehirlerarası  tren-banliyö treni aktarma istasyonu olacağını kaydetti. 
 
Diğer 31 istasyonun ise banliyö istasyonu olarak sadece Marmaray  trenlerine hizmet vereceğini dile getiren Turhan, 2 viyadük, 27 karayolu alt  geçidi, 29 yaya alt geçidi,  21 kara yolu üst geçidi, 12 yaya üst geçidi, 19  nehir geçiş köprüsü ve 60 menfez olmak üzere 170 sanat yapısının yeniden inşa  edildiğini ifade etti. 
 
 Turhan, bu yıl yolcu taşımalarına başlanacak olan proje kapsamında,  Gebze-Halkalı YHT hattının hazır olacağını ve Ankara-İstanbul YHT ile işletmeye  alınacağını belirterek, "Böylece Ankara'dan kalkan yüksek hızlı tren, İstanbul'a  ulaşacak ve Gebze, Pendik, Maltepe, Bostancı, Söğütlüçeşme, Bakırköy ve  Halkalı’da durabilecek." diye konuştu. 
 
"14 tarihi istasyon ve tarihi yapılar korundu" 
 
Yeni istasyonların yerleri ve güzergah planları, banliyö güzergahında  yer alan 14 tarihi istasyon ve tüm tarihi yapılar korunacak şekilde  belirlendiğini anlatan Turhan, "Yeşilköy ve Göztepe istasyonları proje kapsamında  restore edildi. Yapılacak çalışma kapsamında Göztepe istasyonu önce çelik  taşıyıcı üzerinde askıya aldı, altında hat yapıları inşa edildi sonra tarihi  istasyon yerinde korunarak restore edildi. Yeni istasyonlar mevcutlara yakın  bölgelerde yeniden inşa edildi." değerlendirmesinde bulundu.
 
"155 yürüyen merdiven, 191 asansör yapıldı" 
 
Proje kapsamındaki istasyonların, alt ve üst geçitlerde engelli  vatandaşların erişimi için yürüyen merdiven, asansör ve rampalara yer verildiğine  dikkati çeken Turhan, şöyle konuştu: 
 
 "Bu kapsamda toplam 155 yürüyen merdiven ve 191 asansör kullanıldı.  Bilet holü peron düzeyi altındaki istasyonlar, Küçükçekmece, Florya, Florya  Akvaryum, Yeşilköy,Yeşilyurt, Ataköy, Yenimahalle, Feneryolu, Erenköy, Suadiye,  Süreyya Plajı, Atalar, Kartal, Yunus, Kaynarca, Aydıntepe, İçmeler, Çayırova.  Bilet holü peron düzeyi üstünde istasyonlar, Mustafa Kemal, Zeytinburnu, Göztepe,  İdealtepe, Başak, Güzelyalı, Tuzla, Osmangazi, Darıca, Fatih. Özel tip  istasyonlar, transfer istasyonu ve/veya özel imalat gerektiren istasyonlar,  Halkalı, Bakırköy, Söğütlüçeşme, Bostancı, Maltepe, Pendik ve Gebze  istasyonlarında TCDD YHT-Banliyö Transfer İstasyonu kurulacak, Küçükyalı ve  Cevizli istasyonları da özel tip istasyon olarak yapıldı."