MERSİN - Çukurova SİFED ve MESİAD Başkanı Ahmet Akkurt, Mersin`i Adana, Güneydoğu ve Ortadoğu ülkelerine bağlayan D-400 Karayolu`nun tıkanma noktasına geldiğini belirterek, Organize Sanayi Bölgesi`nin otoban bağlantısı ve Mersin Tarsus arasında alternatif yol ihtiyacının kent için acil hale geldiğini söyledi.
MTOSB`nin Otobana Bağlantısı Yok
Başkan Ahmet Akkurt, Mersin Tarsus Organize Sanayi Bölgesi`nin (MTOSB) devamlı geliştiğini, ikinci bölgenin ardından üçüncü bölgeye de yoğun ilgi olduğunu kaydederek; \"MTOSB`nin üretim gücü ve lojistik avantajları dünya çapında markaları kentimize çekiyor. Fakat OSB`nin otoban bağlantısının olmaması hem yatırım yapmayı düşünen şirketler için soru işaretleri doğuruyor hem de üretim yapan firmaları zora sokuyor. Bir yerin organize sanayi bölgesi olabilmesi için altyapı ve üstyapı yatırımlarının yanında otoban bağlantısının en yüksek standartlarda olması lazım. OSB tanımında geçen bu kavram maalesef Mersin için geçerli değil. Otoban bağlantısı olmayan, ulaşımı tıkanma noktasına gelen MTOSB için yakın gelecekte sorunların başlaması kaçınılmaz\" dedi.
D-400 Tıkanma Noktasında
MESİAD Başkanı Ahmet Akkurt, OSB`nin kullandığı mevcut yolun, Adana-Mersin arasında sivil yolcu trafiğinin yanında Güneydoğu Anadolu illerindeki üretim merkezlerinin denize çıkış bağlantısı olduğuna dikkat çekerek; \"Kamuoyunda D-400 karayolu sivil yolcu trafiği için sadece Adana-Mersin bağlantısı olarak görülüyor. Fakat hem Antep, Urfa gibi bölge kentlerimiz hem de Ortadoğu ülkeleri Akdeniz`e açılmak; bir liman şehri olan Mersin`e ulaşmak için sanayi, turizm ve ticarette D-400`ü kullanıyor. Bu kadar yoğun kullanılan D-400 karayolu artık ihtiyaca cevap veremeyecek hale gelmek üzere\" diye konuştu.
D-400`e Yapılan İyileştirme Çare Değil
Mersin firmalarının ulaşım kolaylığı sayesinde küresel rekabette öne çıktığını belirten Ahmet Akkurt, limana yakın olma avantajının karayolundaki tıkanmayla kaybedildiğini söyledi. Başkan Akkurt açıklamasında; \"D-400 Karayolu, Mersin`deki üretim merkezleri için de can damarı niteliği taşıyor. Fakat yolda yaşanan sıkıntılar, küresel rekabette dakikaların sayıldığı lojistik açısından, saatlerin kaybedilmesine neden oluyor. Artan trafik kazalarıyla can ve mal kayıplarına sebep olan ve adeta korku yolu haline gelen D-400`de, hükümetin ve Ekonomi Bakanımız Sayın Zafer Çağlayan`ın girişimleriyle iyileştirme çalışmaları planlanıyor. Proje hayata geçtiğinde D-400 transit yol haline gelecek ve servis yollarıyla rahatlatılacak. Fakat bu durum MTOSB`de üretim yapan firmalarımız ve burada istihdam edilen Mersinlilerin derdine çare olmayacak. Çünkü Sanayi Bölgesi`nin limana girişini ve kent merkezine ulaşımını kolaylaştıracak alternatif yola ihtiyacı var\" dedi. (Osman Öksüz - İLKHA)