MERSİN - Mersin`de Konteyner taşımacılığı yapan nakliyeci firmalar, 8 Kasım 2012 tarih ve 28461 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan \"Araçların Yüklenmesine İlişkin Ölçü ve Usuller ile Tartı ve Boyut Ölçüm Toleransları Hakkındaki Yönetmelik\" ile ilgili toplantı yaparak, sorunları dile getirdiler.
Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Üyesi Ufuk Maya başkanlığında gerçekleştirilen toplantıda Nakliye Firma Temsilcileri şunları kaydetti; \"Avrupa`nın en büyük taşıma filosuna sahip olan ülkemizde, mevcut çekici ve dorselerle yapılan konteyner taşımacılığında, tespit edilen yükseklik değerleri aşılmaktadır. Türkiye`nin Doğu Akdeniz`deki kapısı Mersin Limanından çok sayıda ihracat, ithalat ve transit taşımacılık yapılmaktadır. Uluslararası konteyner taşımacılığında çok fazla kullanılan `high cube konteyner`lerin yüksekliği 290 cm`dir. Çekici ve dorse yükseklikleri ise 130-140 cm arasında değişmektedir. Yönetmeliğe göre konteyner taşıması yapmak mümkün olmamaktadır. Bu nedenle, yönetmeliğe aykırı taşımacılık yapmamak amacıyla, gerekli düzenlemeler yapılıncaya kadar konteyner taşıması yapılmayacaktır. Türkiye`de konteyner taşımacılığının yaklaşık yüzde 90`ının dünya standartlarındaki high cube konteyner olması dolayısıyla, bütün konteyner taşımaları cezai yaptırıma maruz kalacaklar.\"
İthalat ve ihracat durma noktasına geldi. Bu rakamların üzerine 290 cm olan high cube konteyner yüksekliği eklendiğinde azami taşıma yüksekliği olan 4 metrenin (+%2 tolerans) üzerine çıkılmaktadır.
Nakliye Firma yetkilileri ayrıca ihracatçı ve ithalatçı firmaların konunun ciddiyetinin henüz farkında olmadıklarını, bu durumun birkaç gün içerisinde tüm Türkiye`deki konteyner taşımacılığını, ithalat ve ihracatımızı dolayısıyla Türkiye ekonomisini sekteye uğratacağını belirterek, konuya taraf tüm kurum, kuruluş ve yetkililerden gerekli girişimlerde bulunulmasını talep ettiler. (Osman Öksüz - İLKHA)