ŞIRNAK - Geçen sene Şırnak il genelinde üniversiteye 750 öğrenci yerleşirken 2012 yılında ise bin 200 öğrenci üniversiteye yerleşti.

 

Şırnak`ın kalkınmaya ve gelişmeye ihtiyaç duyduğu dikkate alınırsa bu gelişme yolunun eğitimden geçtiğini vurgulayan Şırnak Milli Eğitim Müdürü Yüksel Arslan,son on yılda eğitim alt yapısı alanında çok büyük mesafeler kat edildiğini söyledi. Eğitim toplumların gelişmede ve kalkınmada yerine ikame edilebilecek alternatifi olmayan çok temel bir ihtiyaç olduğunu belirten Müdür Yüksel Arslan, bireylerin ve toplumların hayatında vazgeçilmez unsurun eğitim olduğunu açıkladı. Şırnak`ın çok temel eğitim ihtiyaçlarının karşılanması için Genel Bütçe ve İl Özel İdaresi Bütçesinden ayrılan paylarla birlikte hayırsever katkıları eğitim altyapısının geliştirilmesi için seferber edildiğini aktaran Yüksel Aslan, son on yılda eğitim alt yapısı alanında çok büyük mesafeler kat edilmiş, şu andaki mevcut dersliklerin yüzde 45`i bu dönemde yapılmış ve eğitim teknolojileri konusunda `Fatih Projesi` kapsamında 404 derslikte akıllı tahta kullanılmaya başlandığını ifade etti.

 

Kırsaldaki Öğretmenlerin Barınma Sıkıntısı Yok
Şırnak`ta bulunan kırsal alanlardaki öğretmenlerin barınma sıkıntısının olmadığını söyleyen Milli Eğitim Müdürü Yüksel Arslan, \"Bu eğitim yılında ihtiyaç duyulan acil sıra ihtiyacının karşılanması için ayrıca kaynak ayrılarak okullarımız eğitime hazırlanmış ve öğrencilerimizin eğitimlerine başlamaları sağlandı. Eğitimin vazgeçilmez unsuru eğitimcilerin barınma ihtiyaçlarını karşılayacak eğitim barınma merkezleri Şırnak Valiliği barınma sorunu yaşanan kırsalda 40 yerleşim yerinde 360 daire bu sene hizmete girdi. Bu uygulama ile köylerde çalışan öğretmenlerimizin temel barınma ihtiyacı yanında konforlu bir sosyal yaşam merkezleri de sağlanmıştır. Öğretmenlerimizin eğitim hizmetlerini yürütürken daha verimli olacakları beklenmektedir.\" dedi.

 

2012 Yılında Şırnak`a 2 Bin 55 Öğretmen Atandı
Şırnak İl Milli Eğitim Müdürü Yüksel Arslan şöyle konuştu: \"2012 Yılında ilimize 2055 öğretmen atanmış ve ilimiz öğretmen ihtiyacının yüzde seksen beşi karşılanmıştır. Öncelikle il merkezine en uzak yerleşim yerleri olan belde ve köylerin öğretmen ihtiyacı karşılanarak merkezi yerlerdeki okullarımızın ihtiyaçları ücretli öğretmenlerle karşılanmıştır. 2012-2013 Eğitim ve Öğretim yılında 12 yıllık zorunlu eğitim ilimizde eğitim yapılarının planlanmasını zorunlu kılmış okullarımız ilkokul ortaokul ve lise olarak yapılandırılmıştır. Bu kapsamda ilimizde ortaokul birinci sınıfta seçmeli derslerin öğrenci ve velilerimizin tercihleri doğrultusunda seçimine özen gösterilmiştir. Bu bağlamda ilimiz öğrencilerinin yüzde 24`ü Yaşayan Diller ve Lehçeler dersini (Kürtçe) seçmiş yüzde 62`si de Kuran`ı Kerim dersini seçmiştir.Çeşitlendirilmiş programlar sunmak kapsamda biri Şırnak Merkezde olmak üzere 4 İmam Hatip Ortaokulu ve Beytüşşebap İlçemizde de İmam Hatip Lisesi açılarak eğitim vermeye başlamıştır. Yine ihtiyacının yoğun bir şekilde hissedildiği Mesleki Eğitim Merkezi hizmete girmiştir. Önümüzde ki yıldan itibaren İlimizde bulunmayan okul türlerinin açılması için bina ve ihtiyaçlarımızı tespit ve planlamalarını yürütmekteyiz.\"

 

Okul Öncesi Eğitimi Önemsiyoruz
Okul öncesi eğitimi önemsediklerini belirten Yüksel Arslan, \"İlimiz eğitiminde önem verdiğimiz çalışmaların başında okul öncesi eğitim gelmektedir. Çünkü sınava dayalı akademik eğitim fırsatının sunulduğu sistem içinde Türkçe`nin erken öğrenilmemesi beraberinde akademik başarısızlığı getirmektedir. Okul öncesi eğitimi bölgemizde Türkçe`nin öğrenildiği sınıf olarak görülmekte ve bu eğitimi almadan birinci sınıfa başlayan öğrencilerin çok geç okuma yazma ve anlama becerisini kazandıklarını görmekteyiz. Bu sebeple okul öncesi fiziki alt yapılarının tamamlanması ve geliştirilmesi fevkalade önem arz etmektedir. İlimizde bağımsız okulöncesi kurum sayısı 28`e derslik sayısı da 131`e ulaşmış bulunmakta ve 2012 yılında da 10 okulumuzun ihalesi yapılmış ve 72 derslik gelecek yıl hizmete girecektir.İlimizde kurumsal kapasitenin geliştirilmesi ve proje tabanlı çalışma kültürünün oluşması için var gücümüzle çalışmaktayız; özellikle uluslararası ve ulusal düzeyde proje başvuru ve yarışmalarını teşvik etmekte ve öğretmenlerimizi bilgilendirip katılımın daha iyi durumda olması için çaba sarf etmekteyiz. 12 yıllık bir eğitim sürecinin hangi evresinde ve hangi düzeyde öğrenciye katkı sağlandığı, olumlu ve olumsuz değerlendirme imkanı olmayan bir durum içinde proje tabanlı çalışmalara belli bir süre içinde ölçülen düzeyin nereden nereye kim tarafından ve hangi faaliyetlerle ulaşıldığı konusunda somut çıktılarının olması son derece önem arz etmektedir.\" diye konuştu.

 

Türkiye`yi uluslararasında projelerle temsil ettiklerini aktaran Arslan, \"Son hafta içinde 27. Uluslararası Mostratec Bilim Fuarı 32 ülkeden 350 proje arasında Cizre Fen Lisemiz iki öğrencisi ve 1 öğretmeni ile ülkemizi Brezilya`da temsil etmişlerdir. Yine İdil Lisesi kamu eğitim hizmeti yönetici ve öğrencileri ile bu hafta AB Eğitim ve Gençlik Programları kapsamında İtalya`ya bir haftalık çalışma ziyareti yapacaklardır. Bunun yanında AB Eğitim ve Gençlik Programlarından ComeniusRegio Programı kapsamında İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz ile Romanya Praho Eğitim Müdürlüğü arasında desteklenen proje kapsamında okul yöneticilerimiz ve çalışanlarımızın bilinç düzeyini artırıcı ve etkileşimi sağlayacak ortak çalışmalar yürütülecektir.Bu tür proje ve faaliyetler ile ilimiz eğitiminin uluslararası rekabet gücünü tanıyıp onu artırmaya dönük çalışmalara yoğunlaşmamızı sağlayacak proje çalışmalarına öncelik vermek gayreti içindeyiz.\" şeklinde konuştu.

 

Okul ve Toplum Kaynaşmasını Sağlıyoruz
Milli Eğitim Müdürü Arslan sözlerini şöyle sürdürdü: \"Bakanlığımızın üzerinde hassasiyetle durduğu okul ve toplum kaynaşmasını sağlayacak olan Okullar Hayat Olsun projesi protokolü üç ilçemizde belediye başkanları ile imzalanmıştır. Proje kapsamında okullarımızın toplum hayatında bir bilgi merkezi olması, bir dinlenme ve kültür odağı olmasını arzulamaktayız. Aynı zamanda SODES tarafından desteklenen projeler ile kütüphane yapısının merkezi okullarımızda hizmete sunulması için çalışmalarımız devam etmektedir. Okullarımızda okuma saatleri planlanarak öğrencilerin okuma alışkanlığı kazanması ve bu sayede akademik başarılarının arttırılmasını hedeflemekteyiz. Bu bilgilenmelerin yanında başka kültürleri tanımaları ve entellektüel gelişimlerinin desteklenmesini arzulamaktayız. İlimizde önem verdiğimiz temel çalışmalardan biri de eğitimin tüm alanlarında kurumlar arası işbirliğidir. Bu bağlamda Çalışma ve İş Kurumu ile yapılan protokole dayalı çalışma sonunda eğitim kurumlarının ihtiyaçlarını karşılamaya dönük 1020 kursiyer kurumlarımızın her türlü bakım onarım işlerinde çalışırken aynı zamanda eğitim almaktadırlar.\"

 

Kampüs Açma Projelerimiz Var
Eğitim adına güzel projeler hazırladıklarını ifade eden Arslan, \"Hayat Boyu Öğrenme kapsamında ilimiz Bakanlığımız stratejik hedeflerine ulaşmak için hem kendi eğitim kurumlarımız hem de diğer kurumlar ile işbirliği ve protokollerle kurslar açmaktadır. Yine bakanlığımız projelerinden olan eğitim kampüsleri yapılması konusunda ilimizden Şırnak, Cizre ve Silopi de olmak üzere üç adet ortaöğretim kampüsü teklifi yapılmış ve planlama ve hazırlık çalışmaları devam etmektedir.Gelecek beş yıl içinde Şırnak ilinde var olan derslik sayısının bir katı daha derslik yapmamız halinde Şırnak`ta okullaşma tekli eğitime geçebilecek hale gelecektir.Bu çalışmamız 12 yıllık zorunlu eğitimin yüzde yüz olduğu durum dikkate alınarak yürütülmektedir. Zira Şırnak`ta hiç bir okul çağındaki öğrencimizin eğitim hizmetinden mahrum kalmaması için çalışmaktayız.Öğretmen ve eğitim çalışanlarının ilimizde çalışma sürelerini uzatacak ve kendilerini geliştirme fırsatlarını sağlayarak daha etkin ve verimli hizmet sunmalarını sağlayacak planlamalar yapmaktayız.\" ifadelerini kullandı. (Abit Dündar-İLKHA)