Araştırma şirketi IDC`ye göre, Eylül ayına kadarki 3.çeyrek rakamlarına göre Apple`ın tablet piyasasındaki payı yüzde 65`ten yüzde 50`ye düştü. Google`ın Android işletim sistemiyle çalışan tabletlerinin piyasa payı ise aynı dönemde yükseldi. Samsung`un payı yüzde 9.4`ten yüzde 18.4`e çıkarken, Amazon tabletleri yüzde 9`da kaldı. Asus tabletleri ise yüzde 8.6`lık market payı ile 4.sırada.

Öte yandan Apple şirketinin hisseleri, kullanıcılarının daha küçük bir iPad beklentisine rağmen daha büyük bir iPad`le karşılaşmaları sonucu satışların istenilen düzeye ulaşmamasından dolayı düştü. Apple, iPad Mini lansman tanıtımını geçen ay tanıtmaya başlamış, fakat Wall Street Journal dahil medya tarafı bu haberi Temmuz ayından beri konuşmaya başlamıştı.

IDC`ye göre ise Apple`ın son çeyrek rakamları, iPad mini`nin satışa çıkmasıyla birlikte ivme kazanacak.

MARKET KIZIŞIYOR

Küresel tablet pazarının daha çok çeşitle büyümeye devam etmesi Apple`ın ciddi bir rekabetle karşı karşıya olduğunu gösteriyor. Sahadaki en büyük rakiplerden Samsung, çeşitli renk, boyut ve özelliklerde yeni modeller ile müşterilerini hedef alarak daha fazla pazar payına sahip olmaya çalışıyor. Sektörün yeni oyuncularından Amazon tabletleri ise 199 dolardan satışa çıkarak düşük marj stratejisiyle pazardan pay kapmaya çalışıyor.

Apple`ın iPad Mini`yi 329 dolardan satışa sunması ise bazı eleştirileri de beraberinde getirdi. Araştırma şirketi IHS`a göre, tabletlerde kullanılan maddelerin tüm bileşenlerinin maliyeti 188 dolara kadar düştü. Apple`ın kendi cihazları üzerindeki kar marjlarını korumaya çalışması, hızla büyüyen tablet pazarında daha dar bir kesimi hedef alma stratejisinden vazgeçmesine neden olabilir.

IDC şirketi, iPad mini`nin 329 dolardan satışa çıkmasının daha ucuz fiyattaki Android tabletleri için bir avantaj olduğunu ve yılın son çeyreğinde Android satışlarına olumlu yansıyacağı görüşünde bulundu.