İstanbul Deniz Otobüsleri`nin (İDO) İskoçyalı ortağı Brian Souter, ihale ile aldıkları hatlara başka firmaların girmesi halinde zarar ettikleri şehir hatlarından çıkabilecekleri uyarısında bulundu.

Financial Times`a konuşan Souter, İDO`nun geleceği hakkında endişeli olduğunu dile getirdi. İskoçyalı işadamı, İDO`nun en fazla kar ettiği hat olan Topçular-Eskihisar arasında rakip bir firmanın faaliyete başlaması halinde, İstanbul`un ulaşım sistemini yeniden yapılandırmayla ilgili planlarını tekrar gözden geçireceklerini belirtti.

Souter, ayrıca firmanın aynı hat üzerinde zararına devam ettirdiği bazı hizmetleri vermeyi bırakabileceği yönünde uyarıda bulundu. İDO`nun şehir hatlarında kar edemediği ve zararına çalıştığı biliniyor. İDO en büyük karı Eskihisar-Topçular hattından elde ediyor.

FİYAT YÜKSELTMEK HATAYDI

İDO`nun fiyatları yükseltmesinin hata olduğunu kabul eden Souter, Bursa Belediyesi ve Negmar`ın faaliyete geçme teşebbüslerini öğrenince oldukça kaygılandığını açıkladı.

TARTIŞMA NEREDEN ÇIKTI?

Özelleştirildikten sonra esnek fiyat uygulaması ile büyük tepki toplayan İDO`ya karşı ilk hamle Bursa Büyükşehir Belediyesi`nden gelmişti. İstanbul Büyükşehir Belediyesi`ne ait Şehirhatları A.Ş. ile BURULAŞ arasında imzalanan sözleşmeye göre Mudanya ile Kabataş arasında artık BURULAŞ da yolcu taşıyabilecek.

Ancak İDO tarafının en büyük tepkisi NEGMAR isimli şirketin Eskihisar-Topçular hattını kullanmak istemesi üzerine oldu. NEGMAR`ın üç yeni gemi ile İDO`nun en karlı oldu hatta gireceğini açıklaması İDO yönetiminin tepkisine neden oldu. İDO Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, `gireceklerse girsinler ama onlar da 860 milyon doları ödesin` derken, NEGMAR yetkilileri 25 Ekim`de seferlere başlayacağını duyurdu. Fakat İzmit UKOME toplantısında NEGMAR`ın talebi gündeme alınmadı ve bir karar çıkmadı. Bayramda sefer yapmayı düşünen NEGMAR`ın hayalleri de suya düştü. Önümüzdeki günlerde konu ile ilgili nasıl bir karar lınacağı merakla bekleniyor.