Öğrencilerin ders çalışırken duygusal zekâsını kullandıracak yöntemler:
İrade: Öğrencinin ders çalışmayı istemesi va da istememesidir. Öğrencinin iradesini kullanması, ders çalışmak içinden gelmemesine rağmen, iradesini kullanarak ders çalışmaya başlamasıdır. Ders çalışmak içinden gelmediği için ders çalışmaz ise iradesini kullanma noktasında zorluk yaşıyordur. Bu zorluğu aşmak için ilk başta kendisini zorlamalıdır. Bu işe başarılı olduğu derslerden başlayabilir.
Azim: Ders çalışırken zor sorularla, anlayamadığı konularla karşılaştığında pes etmeden çalışmaya devam edebilmesidir.
Sabır: Ders çalışırken zorlanmasına, sıkılmasına rağmen ders çalışmaya devam etmesidir.
İstikrar: Her gün düzenli olarak ders çalışmasıdır.
Stresle başa çıkma becerisi: Stres, öğrenciye ders çalışması gerektiğini hatırlatır. Bu da öğrencinin ders çalışma konusunda plan ve program yapmasını, zamanını verimi kullanmasını sağlayabilir.
Duygusal kontrol: İçinden ders çalışmak gelmese bile çalışması gerektiği için kendi kendini ikna ederek, ders| çalışmasıdır.
Empati: Anne-babasının, kendisinin neden ders çalışmasını ve başarılı olmasını istediklerini anlayabilmesidir.
Öz güven: Bildiği bir konuda soru sorulduğunda, öğretmen soru sorduğunda, parmak kaldırmak, cevap vermek ya da tahtaya kalkabilmektir.
Üretkenlik: Ders çalışırken çözemediği sorunun çözümünü öğrenebileceği yeni yollar bulabilmektir. Başarı için yeni stratejiler keşfetmektir.
Sorumluluk: Öğrencinin ders çalışmaya kendi kendisine, başkası söylemeden başlamasıdır.
Liderlik: Öğrenciler sınıfta ders dinlerken, gürültü ve yaramazlık yapan arkadaşlarını, öğretmeni dinlemeye yönlendirmesidir.
İkna yeteneği: Ders çalışırken, arkadaşlarının kendisim eğlenceye davet etmesine rağmen onları ders çalışmaya razı etmesidir.
Yönetim Becerisi: Zorlandığı ve başarısız olduğu derslerde arkadaşlarının kendine yardım etmesini sağlamasıdır.
İletişim Becerileri: Anlamakta zorlandığı derslerde bile öğretmenleri ile iyi iletişim kurabilmesidir.
Takım Çalışması: Arkadaşlarıyla beraber, grup halinde yardımlaşarak ders çalışabilmesidir.
İşbirliği: Arkadaşlarıyla proje çalışmalarına katılabilmesidir.
Uzlaşma Becerisi: Sınıfta ders dinlerken, gürültü yapıp dersi kaynatmaya çalışan arkadaşlarına, onlarla kavga etmeden, bu durumdan rahatsız olduğunu anlatıp, onların hatasını fark etmelerini sağlamasıdır.
Doğru Karar Verebilme Becerisi: Hangi derse ne kadar, nasıl, çalışacağını doğru belirleyebilmesidir.
Haber7