Dünya genelinde 2 milyar kişilik geniş bir kitleye hitap eden Helal ve Sağlıklı Ürünler Fuarı, CNR EXPO’da kapılarını açtı. Avrupa, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Uzakdoğu ve Amerika’dan 30’u aşkın ülkeden perakendeci, distribütör ve hizmet sektöründen temsilciler fuar için İstanbul’a geldi.
Dünyadaki pazar potansiyeli 850 milyar dolar olan ‘helal ürün sektörü’, ilaç, kozmetik, tekstil, temizlik gibi sektörlerle birlikte düşünüldüğünde günümüzde 2.1 trilyon dolarlık bir potansiyele ulaştı.
CNR Holding kuruluşlarından Sine Fuarcılık ve CNR Expo Fuarcılık organizasyonuyla gerçekleştirilen Helal ve Sağlıklı Ürünler Fuarı’nda bu yıl ilk kez Gıda ve İhtiyaç Maddeleri Denetleme ve Sertifikalandırma Araştırmaları Derneği (GWİMDES) ile World Halal Council (WHC) kendi standıyla katılıyor. Arap ülkelerine gıda ihracatı için olmazsa olmazlardan sayılan Helal Gıda sertifikası için bugüne kadar yurtiçinden 600 firmanın başvurduğu, sadece 240’ının helal belgesi aldığı açıklandı.
GİMDES Başdenetçisi Abdülhamit Aksel, “Fuarımız helal ve sağlıklı ürün sertifikası konusunda yurtdışı pazarlarına açılmak isteyen ihracatçı kuruluşlara olanak tanıyacak. Türkiye’de başvuru yapan 600 firmadan sadece 240’ı helal belgesi aldı. Yeterli bir sayı olarak görmüyoruz” dedi.
HELAL GIDA İÇİN ARANAN ÖZELLİKLER
GİMDES Başdenetçisi Abdülhamit Aksel, bir ürünün helal gıda olabilmesi için aranan özellikleri şöyle sıralıyor: “Bir ürünün helal olabilmesi için sağlıklı, saf ve İslami koşullara uygun üretilmiş veya hayvan ise kesilmiş olması gerekir. Kesimhaneleri 24 saat kameralarla izliyoruz. Örneğin günde 350 bin piliç kesen bir tavukçuluk firmasını her ürünü görüntülü ve sesli olarak etiketlenebiliyor. Bir ürünün helal gıda olması için içinde kimyasal karışımların olmaması gerekiyor. Tüm bu aşamalar özel labaratuvarlarda test ediliyor.”
(Vatan)