DİYARBAKIR - Dicle Üniversitesi Hastaneleri Başhekimi Prof. Dr. Sait Alan, Diyarbakır`daki bir alışveriş merkezinde faaliyet gösteren samsun marka beyaz eşya satan mağazadan bir çamaşır makinesi satın aldı. Ancak bu ürünü aldığına bin pişman oldu. Çünkü makine çamaşır yıkama yerini yırtınca soluğu firmanın teknik servisinde aldı.
Samsung da Bunu Yaparsa
Raporu firmaya götüren Alan`ın "makineyi değiştirin " talebinde bulundu. Ne var ki firma kendi teknik servisinin verdiği rapora rağmen ürünü değiştirmeyi kabul etmedi. İşin peşini bırakmayan Alan, bu kez Tüketici Hakları Hakem Heyetine başvurdu. Heyette tüketiciyi haklı bularak, hüküm edebildiği paranın 1100 TL`sinin ödenmesi yönünde karar verdi. Firmanın bunu da kabul etmediğini ifade eden Prof. Dr. Sait Alan, mahkemeye dava açtığını ve firmanın kural tanımaz bir tutum içerisine girdiğini söyledi.
Çamaşır ve Perdeleri Yıkamıyor Yırtıyor
Yıkadığı her perde ve çamaşırı yırtan çamaşır makinesinin zarara yol açtığını belirten Alan, şöyle dedi: " Diyarbakır`daki bir AVM de faaliyet gösteren ve Samsung marka beyaz eşya satan mağazadan bir çamaşır makinesi aldım. Çamaşır makinesi garanti süresinin ilk 6 ayında arıza verdi. Makine, yıkanan çamaşırları ve perdeleri yırtmaya başladı. Yetkili servise haber verdim gelip götürdüler. Birkaç gün sonra getirip onarıldı dediler. Ancak çamaşır yıkayınca yine aynı sorunla karşılaştık.
Tam 4 defa serviste tamir gören makinenin arızası giderilemeyince, yetkili servis "arıza tespit edilemedi" yönünde rapor düzenledi. Raporu ilgili firmaya götürdüm. Firma yetkili servisin verdiği teknik raporu dikkate almayınca bu kez Tüketici Hakları Hakem Heyeti`ne başvurdum. Heyet de paranın iadesine karar verdi. Bu kez yetkili servisin verdiği teknik rapor ve Tüketici Hakları Hakem Kurulu kararı ile birlikte firmaya gittim. Firma makineye ödediğim toplam 1900 TL`nin 1100 TL`sini verebileceklerini, geri kalan para için de mahkemeye dava açılması gerektiğini söyledi. Bende mahkemeye dava açtım. Önemli bir meblağ değil. Ancak bu kural ve kanun tanımazlığın başka bir vatandaşa yapılmasın diye uğraşıyorum.
Kendi teknik servisinin raporunu dikkate almayan, Tüketici Hakları Hakem Kurulu kararını görmezlikten gelen Samsung`a yakışmadı. Bana böyle zorluk çıkaran firma, yol yordam bilmeyen, okuryazarı olmayan bir vatandaşa neler yapmaz ki" (Ayetullah Turgut - İLKHA)
Prof. Dr. Alan: Tüketici Haklarını Takan Yok
Prof. Dr. Sait Alan Kendi teknik servisinin raporunu ve Tüketici hakları hakem kurulu raporunu görmezlikten gelen Samsung firmasına tepki göstererek, "bizlere bile bu muamele yapılırsa, yol yordam bilmeyen, okuryazarı olmayan vatandaşa neler yapılmaz ki…"dedi.
26.09.2012 23:28:00 / Güncel