DİYARBAKIR- Milli Eğitim Bakanlığı`nın, 4+4+4 sisteminin temellerinden birini oluşturan seçmeli derslere ilişkin verilerde ortaya çıkmaya başladı. Son verilere göre Türkiye genelinde Kur`an-ı Kerim dersini 402 bin öğrenci, Hz. Muhammed`in Hayatı dersini ise 256 bin öğrenci seçmeli ders olarak seçti.
 
Konu ile ilgili olarak bir açıklama yapan Diyarbakır İmam Hatip Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı İbrahim Gökdemir, Halkın çocuklarının eğitimi için tercihlerini `Kur`an-ı Kerim` ve `Hz. Muhammed`in Hayatı`nı en fazla seçmiş olmalarının İslami hassasiyet ve duyarlılığın toplumda ne kadar önemli bir yere sahip olduğunu gösterdiğini belirtti.
 
Müslüman Kürt Halkı Sıkıntıların Çözüm Noktası Olarak İslam`ı Görüyor
Gökdemir, bu iki dersin özellikle Doğu ve Güneydoğu illerinde en fazla seçilen dersler arasında yer almasının, Müslüman Kürt halkının İslam`a bağlılığının vazgeçilmez olduğunu bir kez daha ispatladığının göstergesi olduğunu söyledi. Bu yönüyle Müslüman Kürt halkının en önemli önceliğinin ve sıkıntıların çözüm noktası olarak kurtuluş limanı olarak İslami bir yaşam arzusunu taşıması olduğunu ifade eden Gökdemir, halkın bu arzusunu da öncelikli olarak kendi çocuklarının eğitiminde görmek istediklerini açıkladı.
 
Milli Eğitim Bakanlığı Anayasanın Eşitlik İlkesine Aykırı Davrandı
TBMM`de kabul edilen kanunla çıkarılan 4+4+4 eğitim sisteminde seçmeli ders uygulanmasının tüm sınıflar için yürürlüğe girmesi gerektiğini söyleyen Gökdemir açıklamasını şöyle sürdürdü: "Bunun Milli Eğitim Bakanlığınca çıkarılan bir yönetmenlikle, sadece 5.ve9. Sınıflar ile sınırlandırılmış olmasını Anayasanın eşitlik ilkesine aykırı olarak görüyoruz. Bu derslerden yaralanma imkânını tüm öğrencilerimiz için sağlanmalıdır. Bu yanlıştan bir an önce vazgeçilmeli, tüm öğrencilerimizi kapsayacak bir şekilde düzenlenmelidir. Ayrıca halkın `Kur`an-ı Kerim` ve `Hz. Muhammed`in Hayatı` derslerine göstermiş oldukları ilgi göstermektedir ki; bu derslerimizi tüm okul çağı öğrencilerimize zorunlu olmalıydı. Halkımız tercihini bu yönde kullanmıştır. Bizler; Başta Milli Eğitim camiası olmak üzere eğitim üzerinde sözü olan tüm kesimlere halkımızın tercihini dikkate almalarını ve eğitime yön verirken bu hususu gözden kaçırmamalarını diliyoruz. Çağdışı kalmış ve halkın ebadına uymayan batı patentli köhnemiş eğitim modellerine son verip, halkın sesine kulak vermelerini bir kez daha hatırlatıyoruz."
 
Halk İslami Değerlerine Sadakattını Gösterdi
Gökdemir, halkın `Kur`an-ı Kerim` ve `Hz. Muhammed`in Hayatı` derslerini en fazla tercih etmelerinin, İslam`i değerlere olan sadakat ve bağlılıklarının nişanesi olarak gördüklerini söyleyerek açıklamasını,"Bu yönüyle halkımız manevi sorumluluğun gereğini yerine getirmiş olmalarından ötürü kendilerine cani gönülden teşekkür ederiz. Halkımızın; bu uğurda sarf ettiği çaba ve gayretin takdire şayan bir davranış olduğuna inanıyoruz. Unutulmamalıdır ki; İslam`ı hiçbir kazanım, emek ve çaba sarf edilmeden elde edilmeyecektir" ifadeleri ile bitirdi. (Osman İçli-İLKHA)