Yolcusunu Bekleten Turizm Firması Kamil Koç
İstanbul’dan İzmir’e gitmek için Kamil Koç’tan 24 Ağustos Cuma günü saat 00.30’a bilet aldığını belirten 10 yıllık tarih öğretmeni Muhammed Anlı, başından geçenleri şöyle özetledi: “Otobüsüme binmek için 00.30’da İstanbul Esenler Otogarı’na gittim. Ama o arada asker sevkiyatı olduğunu söyleyen firma yetkilileri bizi yarım saat bekletti. ‘Bu gayet doğal bir sorundur’ diyerek diğer yolcularla birlikte hoşgörü ile karşıladık ve yarım saat sonra otobüsümüz Esenler’den hareket etti. Daha sonra Ataşehir’deki Kamil Koç’un ofisinde yolcu almak için durduk ve bizi saat 03.00’a kadar beklettiler. Niye beklediğimizi sorduğumuzda, Ataşehir’deki Kamil Koç’un sorumlusu çok olumsuz bir tavırla ‘Yolcu bekliyoruz, yetişemedi’ dedi. Daha sonra ise diğer yolcular 1,5 saat beklediklerini ifade ederek saat 03.00’e kadar otobüsün diğer yolcularını bekletme hakları bulunmadığını söyleyerek yetkililere tepki gösterdi. Sorumlu kişi başkası için beklemeyeceklerini ifade ederek bu yolcunun bekleneceğini söyledi. Yolcu geldikten sonra yola devam ettik.”
Namaz Kılmak İçin İnen Yolcusunu Yolda Bıraktı
Asıl sorunu sabah saat 05.30’da yaşadığını belirten Muhammet Anlı, “Ben muavine mümkünse namaz kılacağımı ifade ettim. Muavin bana tesislerde duracağımızı belirtti. Ben bunun verdiği rahatlıkla otobüsün durmasını bekledim. Ama saat 06.00’ya yaklaştı ve otobüs durmadı. Yine çağırdım ve sordum, yine bana yarım saat sonra duracaklarını söyleyince namaz kılmamın gerektiğini vurguladım. Ters bir cevap olarak ise muavin bana sadece tuvalet için durabileceklerini, namaz için ise duramayacaklarını ifade etti. Bunu bu şekilde aktarınca benim moralim bozuldu. ‘Namaz için duracaksanız durun, durmayacaksanız benim inmem gerekiyor’ dedim. Çabalarım sonuçsuz kalınca otobüsü Bursa’nın Karacabey ilçesinde Onur Petrol isimli dinlenme tesislerinde durdurarak, otobüs şoförü ve muavinine ‘İster bekleyin ister beklemeyin, ben namazımı kılacağım’ dedim. Ben indikten sonra otobüs durmayarak yoluna devam etti” dedi.
Kamil Koç: “Namaz İçin Durmamak Şirketimizin Prensibi”
Namazını kıldıktan sonra şikayet ve mantıklı bir açıklama için Kamil Koç’u aradığını belirten Anlı, “Telefonda karşıma çıkan yetkililerden Murat Bey ile görüştüm. Murat Bey bana otobüs firmalarının tuvalet için durduğunu, fakat namaz için duramayacaklarını, bunun şirketlerinin prensibi olduğunu söyledi. Daha sonra burasının Anadolu toprağı olduğunu belirterek ister Müslüman, ister Hristiyan olsun, ister Musevi olsun insanların dini inancına karşı saygısızlık yapılamayacağını vurguladım. Kaldı ki Müslüman bir ülkede yaşıyoruz.
Benim yoğun ısrarlarıma rağmen karşımdaki Kamil Koç’u temsil eden Murat isimli yetkili tekrar tekrar ‘Biz bunun (namaz) için durmuyoruz’ dedi. Konu ile ilgili olarak Kamil Koç firmasından Sibel isminde bir hanımefendi beni aradı. Beni orada bıraktıkları için defalarca özür diledi. Ben ise Sibel hanıma orada bekletilmemin veya bırakılmamın hiçbir sorun oluşturmayacağından bahsederek namaz konusunda şikayetçi olduğumu söyledim. Aynı ifadeleri kullanarak o da bana ‘Namaz konusunda ancak öneri yapabilirsiniz. Bizim namaz konusunda prensibimiz var. Bu prensibi çiğneyemeyiz’ dedi” açıklamasında bulundu.
Konuyla ilgili görüşmek için aradığımız Kamil Koç firması yetkilileri, Pazar günü olması dolayısıyla yetkililerden kimsenin firmada olmadığını belirterek sorularımızı cevapsız bıraktı.
(yeni akit)