Uzmanlar, her yıl yapılan bu tür uygulamaların “öğrenci lehine görünse de eğitimin niteliğine ciddi bir darbe vurduğu” uyarısında bulundu. Uygulamadan “İtibarımız ve sınıftaki ağırlığımız azalıyor” diyen öğretmenler de şikayetçi.

Milli Eğitim Bakanlığı, ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerin başarısız oldukları en fazla 4 dersten sınava girebilmelerine imkan tanıması tartışmaları beraberinde getirdi. Zira mevcut durumda iki dönem boyunca birden çok dersten başarısız olan öğrenciler için ‘tekders affı’, ‘ikinci sınavhakkı’, ‘ortalamayükseltme sınavı’ gibi uygulamalar getirerek sınıf geçmesi kolaylaşıyor. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri BölümüÖğretim Üyesi Prof. Dr. Servet Özdemir, öğrenciye sınıf geçmesi için sınav hakkı verilmesinin başta öğrenci lehine görünse de sonuçta hem öğrenciye hem eğitim sistemine zarar verdiğini ifade etti. Veli ve öğrencinin ‘Nasılsa Bakanlık bir sınav hakkı verecek’ deyip dersine yeteri kadar çalışmadığını belirten Özdemir, “Öğrencinin liseyi bitirmiş olması aldığı dersleri başarıyla geçtiği ve bu konuda ehil olduğu anlamına gelmiyor” dedi.

ÖĞRENCİ KONTROL EDİLEMİYOR

Prof.Dr. Özdemir sözlerine şöyle devam etti: “Öğretmenler de bu durumdan dert yanıyor.Öğretmen bir öğrenci hakkında kanaatini verdikten sonra onamüdahale etmemek lazım. Bu hem öğrenci hem öğretmenin motivasyonunu yok ediyor.Öğretmen sınıfta öğrenciyi kontrol edemiyor. ”

Sınıf geçmek zorlaştırılmalı

Sınıf geçme ve sınav yönetmeliğinin ilgili maddelerinin değişmesi gerektiğine işaret eden Eğitim Uzmanı Adil Türk “Bununla da yetinilmemeli, sınıf geçmek zorlaştırılmalı ve derslerin akademik değeri artırılmalı. Akademik başarı gösteremeyen öğrenciler açık liseye yönlendirilmek suretiyle örgün eğitim dışına çıkarılmalı” diye konuştu. Sınav yönetmeliğinin tekrardan gözden geçirilmesi gerektiğini söyleyen Türk, “Birçok sınavın kaldırılması lazım. Ayrıca öğretmenin itibarının ve sınıftaki ağırlığının artırılması gerekiyor. Aksi halde lise diploması kağıt parçası olmaktan öte gitmez” dedi.

Bugun