Sağlıkta Dönüşüm Programı çerçevesinde pilot uygulaması 2009`da başlayan ve 26 Mart 2012`den itibaren de tüm Türkiye`de hayata geçen Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) bu kez de randevu aldığı halde randevusuna gitmeyen hastalar nedeniyle sorun yaşanıyor. Yalnızca 13 milyon nüfuslu İstanbul`da yaz dönemi olması nedeniyle 15-20 bin kişi randevu aldığı halde hastaneye gitmiyor. Bu nedenle MHRS`ne başvuran hastaların yalnızca yüzde 70`i randevu alabiliyor. Randevu alanların da yüzde 50`si hastaneye giderken yüzde 20`si de hastaneye gitmediği gibi randevusunu da ertelemiyor. Bu, hastanelerin hastasız, gerçek hastaların da doktorsuz kalmasına yol açtı. Ayrıca Kamu hastaneleri randevusuz hasta kabul ederek bu açığı gidermeye çalışırken bu kez de hastane koridorlarında eski dönemlerdeki gibi hasta kuyrukları oluşmaya ve `geç geldin, erken geldin` tartışmaları yaşanmaya başlandı.

BAŞKA RANDEVU ALAMAYACAK

Soruna çözüm arayan Sağlık Bakanlığı yetkilileri önce, `randevusuna gitmeyen hastaya ceza sistemi` getirmeyi planladı ancak hayata geçmedi. Hastane yöneticilerinin, poliklinik sayısını arttırıp randevu süresinin kısaltılmasının doğru olacağı yönde görüş bildirdiği öğrenildi. Sorunun bir kısmının, MHRS ile randevu alan hastaların, randevu süresini uzun bulması ve aldığı randevuyu iptal etmeden farklı bir hastaneden randevu almasından kaynaklandığını tespit eden Bakanlık, şimdi de randevusunu iptal etmeyen vatandaşa aynı branşta başka bir hastaneden randevu almasını önleyen yeni bir sistem getirmeye hazırlanıyor. Randevu alıp da hiç randevusuna gitmeyen vatandaşlar için de bilinç oluşturulmaya çalışılacak.

25 BİN KİŞİ RANDEVUYA GİTMİYOR

İstanbul Sağlık Müdürlüğü verilerine göre İstanbul`daki kamu hastanelerinin poliklinik kapasitesi kış dönemi için ortalama 120 bin. Her gün 60-70 bin kişi MHRS`yi kullanarak randevu alıyor. 40-45 bin kişi randevusuna sadık kalıp hastaneye gidiyor. 20-25 bin kişi randevu aldığı halde randevusuna gitmiyor.

Kaynak: Habertürk