İSTANBUL’A 3’ÜNCÜ HAVALİMANI İÇİN BU AY İHALEYE ÇIKILMASI PLANLANIYOR

3’üncü havalimanının İstanbul’un kuzeyinde, Karadeniz yakınlarında yapılacağını belirten Bakan Yıldırım, “Yüksek Planlama Kurulu kararı DPT’den çıkar çıkmaz, bu ay ilana çıkarız” dedi. Yıldırım, yoğun hava trafiğini Atatürk Havalimanı’yla paylaştıracaklarını söyledi ve ekledi: Atatürk Havalimanı için verdiğimiz bir trafik garantimiz yok. Ondan sonra da şehir içi, butik havalimanına dönüştürülecek.


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul’a 3’üncü havalimanı projesi ile ilgili Yüksek Planlama Kurulu (YPK) kararının Devlet Planlama Teşkilatı’ndan (DPT) çıkma aşamasında olduğunu, karar çıkar çıkmaz bu ay ihale ilanına çıkıp, ihaleyi bu yıl tamamlamayı hedeflediklerini söyledi.

Bakan Yıldırım, yeni limanın devreye girmesiyle birlikte yoğun hava trafiğini Atatürk Havalimanı’yla bölüştüreceklerini belirterek, “İşin güzel tarafı bizim Atatürk Havalimanı için verdiğimiz bir trafik garantimiz yok. Ondan sonra da şehir içi butik havalimanına dönüştürülecek” açıklamasını yaptı.

Yüzde 80’i kamu arazisi

Üçüncü havalimanı ile ilgili bilgi veren veren Bakan Binali Yıldırım, havalimanının yeri konusunda 1.5 yıldır devam eden arayışların sona erdiğini söyledi. Yıldırım, “Konuşulan muhtelif yerlerin bir kısmı arsa spekülatörlerinin ortaya attığı bizim dışımızda gelişen spekülasyonlar. Ama biz de doğru yeri bulabilmek için bazı etüt çalışmalarını tabii ki yaptık... Muhtelif yerlerden en iyi şartları sağlayana karar verdik ve kamulaştırma işlerine başladık... Seçtiğimiz alanın yüzde 80’i kamu arazisi, yüzde 20 ise kamulaştırılacak özel mülke konu arazi var” diye konuştu.

Yıldırım, projenin 3’üncü köprü, bağlantı yolları gibi unsurları da içeren yapısı sebebiyle entegre bir proje olduğunu belirterek, “Yer deyince tek bir noktasal yerden bahsetmiyoruz ama İstanbul’un kuzeyi, Avrupa yakasında Karadeniz’e yakın yerlerde... Atatürk Havalimanı’ndan 25 km’den fazla uzaklıkta olmaz” diye konuştu.

Yeni havalimanının faaliyete girmesinin ardından Atatürk Havalimanı’nın akıbeti hakkında da bilgi veren Yıldırım, şöyle konuştu:

“Bu havalimanını devreye soktuğumuz tarihten itibaren en az 5 yıl daha, 2021’e kadar Atatürk Havalimanı’nın kira dönemi devam edecek. Taahhüdümüz var... Bir kaç opsiyon üzerinde çalışılıyor ama herhalde en uygun olan kalan süre için kiracıya hakkı olan ödemeleri yapmak ve artan trafiği de dikkate alarak trafiği bölmek. İşin güzel tarafı bizim Atatürk Havalimanı için verdiğimiz bir trafik garantimiz yok. Ondan sonra da şehir içi, butik havalimanına dönüştürülecek.”

Trafik garantisi olmamasının, yeni havalimanı açılınca THY seferlerinin ağırlıklı olarak yeni havalimanına aktarılması ve bunun da mevcut işletmeci TAV’ı zor duruma sokması ihtimalinin olup olmadığı sorusuna Yıldırım, “Biz kiradan mahrum kalmak istemiyoruz, işletmecinin bu kirayı ödeyecek kapasitede olmasını da gözetmemiz lazım. Yeni YİD sözleşmesinde bu husus da dikkate alınacak. Trafiğin ne kadarının gideceği konusu teknik bir çalışma gerektiriyor, zaman içinde göreceğiz” dedi.

2015’te hizmete girecek

Tamamlandığında toplam 150 milyon yolcu kapasiteli olacak olan YİD modelli 3’üncü havalimanı projesinin, 90 milyon yolcu kapasiteli, üç taksi, üç paralel pist içeren ilk etabının 2015 sonuna kadar faaliyete geçmesi bekleniyor.