ADANA - Geçtiğimiz günlerde Ramazan ayında satışa sunmak için kumanya paketi hazırlayan CarrefourSA`nın, kumanyaların ihtiyaç sahiplerine ulaşabilmesi için, işbirliği protokolü imzaladığı Kızılay`ın gönüllü personelini, başörtülü olduğu için kovduğu gündeme gelmişti. CarrefourSA`nın anlaşma yaptığı Kızılay`ın, kampanyada gönüllü çalışan personeline yaptığı bu muamele hem sosyal medyada hem de toplumun büyük kesiminde tepkilere yol açmıştı.
 
Kızılay konu ile ilgili yaptığı açıklamada: "Hiçbir din, dil, ırk ve inanç ayrımı yapmadan çalışmalarını gerçekleştiren Türk Kızılayı`nın, gönüllüsü olsun olmasın bir insanın inancından dolayı o insana önyargılı yaklaşılmasını ve rencide edilmesini kabul etmesi mümkün değildir. Bu sebeple Türk Kızılayı yaşanan talihsiz olaydan sorumlu olan herkesi en ağır şekilde kınamaktadır" dedi.
 
Özür Diliyoruz
Nihayet CarrefourSA`dan da beklenen özür açıklaması geldi. Basına gönderilen açıklamada, "CarrefourSA`nın, bugüne kadar çalışanlarının, tedarikçilerinin, müşterilerinin dini inançları ya da yaşam tarzı tercihleri nedeniyle hiçbir şekilde sorgulaması veya buna bağlı bir ayrımcılığı söz konusu olmamıştır. Bundan sonra da olmayacaktır. Herkesin inancına, giyimine ve yaşam tarzına saygımız sonsuzdur.
 
Konunun duyulmasının ardından talihsiz davranışa maruz kalan Kızılay Ataşehir Şube Gönüllüsü Sayın Elif Demirci ile de iletişime geçilerek kendisinden özür dilenmiştir. Ayrıca yıllardan beri uyumlu çalışmamızı sürdürdüğümüz Türk Kızılayı ile de iletişim halindeyiz.
 
Şirketimizin yönetim anlayışıyla hiçbir şekilde bağdaşmayan bu hareketin yol açtığı hassasiyete saygı duyuyor ve yanlış anlamalara sebebiyet vermesinden dolayı özür diliyoruz" denildi. (Mustafa Çiçek - İLKHA)