HOLLANDA - Öğrenci velileri, yakınları ve öğrencilerin davet edildiği program, 8 yaşlarında Sümeyye adında Faslı bir kız öğrencinin ezbere okuduğu Kur`an-ı Kerim ile başladı. Minik Sümeyye, kendinden emin sempatik tavırları ve güçlü hafızası ile davetlileri kendine hayran bıraktı.
 
Hollanda asıllı olan ve sonradan İslamı seçmiş olan okul yöneticisi Abdel Sadek Maas, yaptığı açılış konuşmasında genel olarak çocukların eğitimine değinerek öğrencilerin önümüzdeki tatilde dinlenmelerinin yanısıra kitap okumayı da ihmal etmemeleri gerekliliği üzerinde durdu. Ayrıca önümüzdeki Ramazan ayına ve onun önemine de değinen Maas, öğrencilere yeni öğrenim hayatlarında başarılar dileyerek konuşmasını sonlandırdı.
 
Konuşmanın ardından öğrenciler tarafından hazırlamış olan tiyatro gösterisi düzenlendi ve bunun yanısıra kız öğrencilerin İngilizce, Hollandaca ve Arapça seslendirdikleri ilahilerle programa devam edildi. Öğrencilerin hem ilahiler hem de tiyatro gösterisindeki başarılı performansları izleyenlerin takdirini topladı.
 
Belli hassasiyetler gözetilerek çocukları sevindirmenin nasıl olabileceğinin örnekliği açısından güzel mesajlar içeren ve hem öğrencilerin hem de velilerin memnun kaldığı program, okul yöneticisi Abdel Sadek Maas`ın öğrencilere verdiği Mezuniyet Belgesi ve hediye çeklerinin ardından sona erdi. Programın ardından öğrenci velilerinin çoğu çocukları ile hatıra fotoğrafı çekti.
 
Bilindiği gibi Hollanda`da diğer din ve kesimlerde olduğu gibi Müslümanlar da kendilerine ait okullar açabiliyor ve bu okullardan mezun olanlar devletin kendi okullarından mezun olan öğrenciler ile aynı muameleye tabii tutuluyor.
Hollanda`daki diğer ilköğretimlerle aynı müfredata sahip olmakla beraber, İslami eğitim ve dersler de veriliyor bu okullarda. Ve bu durum ırkçı politikacıların varlığına rağmen devlet için -en azından şu ana kadar- bir sorun teşkil etmiyor.
 
Okul öğrencileri, Türkiye ve Fas başta olmak üzere kimi Afrika ülkeleri, Pakistan, Surinam ve diğer başka ülkeden oluşuyor.
 
Bu okullardan eğitim alan öğrenciler, eğitim kalitesi bakımından diğer okullardan geri kalmamakta hatta kimi zaman daha iyi olabilmektedir.
 
Türkiye`de hala başörtüsü tartışmalarının devam ettiği, hatta ilköğretimde öğrencilerin başörtüsü ile okuma talebi "marjinal" olarak görüldüğü bir dönemde bu tür okulların bu ülkelerde olması düşündürücü ve dikkate değer bir durum. (Mahmut Çınar - İLKHA)