ŞIRNAK- Şırnak Yatırım Destek Ofisi Koordinatörü Faik Buğday ve Uzman Mihriban Demir, Şırnak ve bölge açısından son derece önemli olan havaalanı yapımında gelinen son durumu görmek amacıyla Şırnak Havaalanı`na çalışma ziyaretinde bulundu. Projenin yüklenicisi olan Doğusan A.Ş. yetkilileriyle görüşen Buğday ve Demir, havaalanı yapımının başlangıçtan bugüne kadar geçirdiği aşamalar ve geldiği son durum hakkında detaylı bilgiler aldılar.
Yetkililer; 17 Temmuz 2010 tarihinde Şırnak`ın Cizre ile İdil ilçeleri arasında temeli atılan Şırnak Havaalanı`nın en erken tarihte hizmete girmesi için yoğun bir şekilde çalıştıklarını belirti. Yetkililer ayrıca yapımına geç başlamasının nedeninin ise kamulaştırma süreci ve havaalanı arazisinden geçen köy yolunun istimlâk sürecinin uzun sürmesi olduğunu ve şu anda köylüler için yeni yol yaptıklarını belirttiler. Şırnak Havaalanı`nın dünya standartlarında bir havaalanı olduğunu vurgulayan teknik ekip, 38 m kule yüksekliğinin çevre illerdeki havaalanı kulelerine göre daha yüksek olduğunu. 3000 x 45 m (banketle birlikte 60 m) ebatlarında olacak havaalanı pistinin 2100 metresinin tamamlandığı, 300-400 yolcu kapasiteli bütün Boeing ve Airbus uçaklarının bu piste inebilecekleri ve Pistin yanı sıra 12 hizmet binasının yapımının da eşzamanlı olarak sürdürüldüğünü belirttiler.
Şırnak YDO Koordinatörü Faik Buğday yetkililere, havaalanının Şırnak`ın kalkınması açısından çok önemli bir yatırım olduğunu, havaalanının yeni teşvik sistemi ile bölgeye kanalize olacak yatırımların artışı ve kalkınma hamlesine ivme kazandırarak önemli bir katma değer yaratacağını ifade etti. Buğday son olarak, Kuzey Irak`ta en yakın havaalanının Erbilde olmasından dolayı, havaalanının yakın iller ve komşu ülkelerden gelecek yolcu ve işadamlarına da hitap edeceğini dile getirdi. (M.Şerif Aşkın-İLKHA)