BİNGÖL - Bingöl Üniversitesi yerleşkesinde düzenlenen ve Türkçe, Arapça, Kürtçe ve Zazaca dillerinde 20 ayrı oturumda geçekleşen sempozyumda, toplam 82 bildiri sunuldu.
Bingöl Üniversitesi`nden yapılan yazılı açıklamayla duyurulan sempozyumun sonuç bildirgesinde, ikincisinin düzenlenmesi kararı çıktığı, tebliğcilerin, medrese ve İlahiyat fakülteleri İslami ilimlerin tahsil, tedris ve tetkik edildiği hayati iki eğitim kurumu olduklarına, her iki kuruma karşı bir takım ön yargıların bulunduğu ve bu ön yargıların giderilmesi gerektiği vurgulandı.
İslami ilimler için medresenin önem ve değeri vurgulanırken, eğitim tarihindeki rolüne işaret edilen sonuç bildirgesinde, \"Modern bir din eğitimi kurumu olan ilahiyat fakültelerinin, medresenin Arapça ve diğer İslami ilimlerdeki tecrübesinden ve öğretme metot ve yöntemlerinden yararlanması gerekir. Medrese ve İlahiyat fakülteleri birbirlerine karşıt değil kardeş kurumlar olduğu ve bu bağlamda bu iki kardeş kurumun pozitif yönlerinin değerlendirilmesine, hem ilahiyatlarda hem de medreselerde yetersizliklerin bulunduğu tespit edilmiş ve bunların giderilmesi için karşılıklı iletişim içinde bulunmalarının ve işbirliği yapmaları zaruridir\" denildi.
Her iki kurumun da ders müfredatlarını ve çalışma programlarını gözden geçirmelerinin kaçınılmaz olduğu ifade edilen sonuç bildirgesinde, şu görüşlere yer verildi:
\"İlahiyat fakültelerinin zaman ve müfredat açısından kifayetli bir Arapça öğretimine elverişli olmadıklarına ve bu meyanda medreselerden yararlanmalarının gerekliliğine, ayrıca şark medreselerinde ise sosyal bilimlerin okutulmamasının ciddi bir eksiklik olduğuna, Türkiye ilahiyat fakültelerinin dünya ilahiyat fakülteleri ve muadilleriyle ilmi alanlarda entegre olmalarının zorunluluğuna, medreselerin, ilahiyat fakültelerine öğrencilerin daha iyi yetişmeleri için bilimsel lojistik destek sağlamaları şart. Şark medreseleri yakın döneme kadar din eğitiminin verilmesinde, ahlaki değerlerin korunmasında ve sosyal barışın sağlanmasında önemli rol üstlenmişlerdir. Üniversite giriş sınavında Arapçanın da İngilizce, Fransızca ve Almanca gibi kabul edilmesine ve Arapça dil puan türüyle sınavı başaranların İlahiyat fakültelerine girebilmelerine, medreselerin imam hatip liseleri veya ilahiyat fakülteleri gibi resmi bir statüye kavuşturulmalarının gerekliliğine ve bu konuda MEB ve YÖK ile koordineli bir çalışmanın yapılmasının gereklidir.\" (Nihat Kanat - İLKHA)