BİNGÖL - Bingöl Tüketici Sorunları Hakem Heyeti`nin tüketici lehine verdiği karar Asliye Hukuk Mahkemesi`nce onandı.

 

Aksa Fırat Elektrik Dağıtım AŞ. (Aksa FEDAŞ)`ın `Kayıp-Kaçak` adı altında vatandaşlardan aldığı bedellere yönelik, Bingöl Tüketici Sorunları Hakem Heyeti`ne açılan davalar sonrası, Hakem Heyeti yaptığı incelemelerle, `Kayıp-Kaçak` adı altında alınan bedellerin vatandaşlara geri ödenmesiyle ilgili karar vermesinin akabinde, Aksa FEDAŞ verilen kararın bozulmasıyla ilgili Bingöl Asliye Hukuk Mahkemesi`ne dava açtı.

 

Açılan davada Bingöl Tüketici Sorunları Hakem Heyeti`nin verdiği kararı doğru bulan, Asliye Hukuk Mahkemesi Aksa FEDAŞ`ın açtığı davayı red ederek vatandaştan alınan `Kayıp-Kaçak` bedelinin iadesinin önünü açtı.

 

Konuyla ilgili bilgiler veren İl Tüketici Sorunları Hakem Heyeti yetkilileri: \"Vatandaşlarımız Aksa FEDAŞ tarafından `Kayıp-Kaçak` adı altında kendilerinden yapılan tahsilatları başvuruda bulunarak geri alabilirler. Bingöl Asliye Hukuk Mahkemesi, İl Tüketici Sorunları Hakem Heyeti`nin verdiği kararı kanuna uygun olarak, değerlendirmiş ve açılan davayı reddetmiştir\" ifadelerini kullandı.

 

Ayrıca Bingöl`de son zamanlarda yaşanan yüksek gerilimlerden kaynaklanan sorunlarla ilgili açılan davalarda, yine vatandaşın lehine karar veren İl Tüketici Sorunları Hakem Heyeti`nin kararını Asliye Hukuk Mahkemesi`ne götüren Aksa FEDAŞ`ın davası reddedilerek, İl Tüketici Sorunları Hakem Heyeti`nin verdiği kararı kanuna uygun olarak değerlendirildi.(Nihat Kanat-İLKHA)