VAN- Kendilerine ürün teslim edilmeden ve satışı yapılmadan önce reklamlarda kendi aleyhlerine olan durumların izah edilerek tamamen aydınlatılması ve ürünlerin ondan sonra satılması gerektiğini dile getiren tüketiciler, ürün tesliminden sonra ya da fatura ödeme zamanında beklemedikleri sonuçlarla karşılaştıklarını söylüyorlar.

 

Kısa bir süre önce bir GSM operatöründen faturalı bir hat satın aldığını ve aldatıldığını düşündüğü için hattını başka bir operatöre taşıdığını ifade eden Fikri Çokem adlı vatandaş, \"Bundan beş altı ay önce aylık 19 TL sabit fiyatlı faturalı hat almıştım. İlk iki ay bana gelen fatura toplam 150 TL oldu. İtiraz ettim. Üçüncü ay bana 20-25 TL`lik faturalar yollandı. Bunun üzerine ben de faturalı hattımı iptal ettirdim. Başka bir operatöre geçtim. Ancak şu an geçtiğim operatör de yine taahhüt ettiği fiyatın üzerinde fatura yolluyor. Neden önce 19 TL ödeyeceksiniz diyorlar da iş fatura zamanına gelince yok şu vergisi bu vergisi, fatura şişiyor oluyor 30 TL. Neden insanlar kandırılıyor. Bir de her köşe başına bir iki tane genç koymuşlar yoldan geçen herkese hattınızı bize taşıyın diyorlar. \" dedi.

 

Yapılan reklamların aldatıcı olduğunu düşünen ve bu konuda mağduriyet yaşadığını aktaran Mehmet Sağır isimli vatandaş, \"Bir süre önce aldığım hattım bana söylenen faturanın birkaç katı kadar gelmeye başladı. Ben de hattımı faturalıdan kontörlüye çevirdim. Bizim gibi gariban yol yordam bilmeyen vatandaş nereye başvursun. Fatura gelmişse mecburen ödüyoruz. Bir de Fehim adlı bir arkadaşım bağındaki ağaçları kesmek için internet üzerinden bir ağaç kesim makinesi satın almış. Reklamda anlatılan özelliklerle gönderilen makinenin özellikleri arasında dağlar kadar fark var. Ben de kendisine sakın kullanma, gönderilen yerin numarasını hemen ara sorunu anlat dedim. Fakat gönderenlerin ne kadar ilgilendiklerini bilmiyorum. Şayet ilgilenmezlerse nereye başvurabileceğimizi de bilmiyoruz.\" Diyerek, mağduriyetin meydana gelmesinden sonra ne yapmaları gerektiğini de bilmediğini söyledi.

 

Öte yandan böyle bir durumla karşılaşan insanların ne yapması ve nereye başvurması gerektiğini öğrenmek için aradığımız T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü`nde görevli olanlar memurlar bizleri hattan hatta aktardı. Problemi aktaracağımız ve cevap alabileceğimiz hiç kimseyi karşımızda bulamadık. Aktarıldığımız son numara ise sürekli meşgul çaldığından, ilgililerin özellikle GSM operatörleri ile ilgili gelen şikayetlere duyarsız kaldıkları yorumları haklılık kazanmaya başladı. (Mahmut Aytekin-İLKHA)