Bağlantı noktasındaki ayrılma nedeniyle trafiğe kapatılan Haliç Köprüsü`nde İtalyan ve Japon mühendislerden oluşan bir grup uzman, inceleme yaptı. Hazırlanacak raporun ardından köprünün sağlamlaştırılması için çalışmalara başlanacak.
İstanbul trafiğinin en yoğun aktığı ulaşım ağlarından biri olan Haliç Köprüsü`nde yaşanan olayın ardından, kalıcı çözüm için dünya çapında deneyimli üç mühendis kente geldi.
Hasarın ardından Japon IHI firmasında görevli mühendisin önerisi üzerine geçici olarak krikolarla bağlantı yeri güçlendirilen, üzerinde meydana gelen yükselti asfalt dökülerek kapatılan köprü, İtalyan mühendisler ve köprü yapım firmasında görevli Japon mühendisler tarafından detaylıca incelendi.
Türkiye Deprem İzolasyon Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Mircan Kaya, köprünün durumuyla ilgili hazırlanacak raporun en kısa sürede Karayolları Genel Müdürlüğü`ne sunulacağını söyledi.
Köprüyü desteklemek için geçici olarak kriko konulduğunu belirten Kaya, şu an için herhangi bir risk bulunmadığını ifade etti.
Kaya, ``İlk bulgulara göre, mesnette zarar var ama sorun sadece mesnedin zarar görmesi değil. O yüzden basit şeylermiş gibi yorum yapmak doğru değil” dedi.
HALİÇ KÖPRÜSÜ
Haliç üzerinde Ayvansaray ile Halıcıoğlu arasında yer alan ve Boğaziçi Köprüsü çevre yollarının Haliç geçişini sağlayan Haliç Köprüsü, 1971 yılında ayaklar üzerinde inşa edildi.
Köprünün yapımı, Türkiye Cumhuriyeti Karayolları Genel Müdürlüğü, Ishikawajima-Harima Heavy Ind. Co. Ltd. adlı Japon ve Julius Berger-Bauboag AG adlı Alman kuruluşlar tarafından 34 ayda gerçekleştirildi.
995 metre uzunluğunda, 32 metre genişliğinde ve deniz yüzeyinden yüksekliği 22 metre olan köprü, 10 Eylül 1974 tarihinde hizmete girdi.