Dik rampaları ve peş peşe sıralanan keskin virajları nedeniyle sürücülere zorlu bir yolculuk sunan Mersin-Antalya Karayolu`ndaki sıkıntıyı giderebilmek için başlatılan ``Akdeniz Sahil Yolu Projesi``nde çalışmalar hummalı şekilde sürüyor.

Oldukça dik rampaları ve birbiri ardına sıralanan keskin virajları nedeniyle sürücülerden ``her babayiğidin harcı değil bu yol`` yakıştırması alan karayolu, sürücülerin tehlikeli bir yolculuk yapmasına, hatta zaman zaman karşılıklı yönlerden gelen sürücülerin araçlarını durarak birbirlerine yol vermesini gerektiren bir özelliğe sahip.

Karayolları Genel Müdürlüğü`nce 2003 yılında çalışmalarına başlanan Akdeniz Sahil Yolu Projesi tamamlandığında, hem iki kent arasındaki mesafe 20 kilometre daha kısalacak, hem de virajlı yollar yerini, duble yollara bırakacak.

Yol çalışmalarının hummalı şekilde, çoğu zaman gece-gündüz ayrımı yapılmadan sürdüğü 437,70 kilometrelik Akdeniz Sahil Yolu`nun 16 kilometrelik Gazipaşa-Kaledran kesimi hariç, çalışmalar ihaleli olarak devam ediyor.

Bugüne kadar 347.53 kilometresi bölünmüş olarak tamamlanan ve trafiğe açılan yolun, kalan 90.17 kilometrelik kesimin 16 kilometresinde proje çalışmaları, 74.17 kilometrelik kesimde ise yapım çalışmaları sürdürülüyor.

2015 yılı sonu itibariyle tamamlanması hedeflenen yol, şu an için otobüsle 9 saat civarında sürerken, çalışmalar tamamlandığında, mesafenin 5 saate kadar düşmesi bekleniyor.