New Jersey`deki Rutgers Üniversitesi, 118 psikoloji öğrencisinin desteği ile ilginç bir çalışma gerçekleştirdi. Araştırmada, bir konferans salonunda akıllı telefon veya bilgisayar bulunmasının öğrenme sürecini ve sınav başarısını nasıl etkilediği incelendi.

Blok dersin yarısında öğrencilerin telefon veya bilgisayarlarını kullanmalarına izin verilirken, diğer yarısında yasaklandı. Hatta bu cihazların kullanılmaması için sinyal kesici bile kullanıldı. Daha sonra öğrenciler arasında öğrencilere cihazlarını öğrenim amaçlı kullanıp kullanmadıkları soruldu.

Çalışma sonunda sınav notları incelendiğinde ise cihazların yasaklandığı durumda başarının yaklaşık yüzde 5 oranında daha yüksek olduğu gözlemlendi.Yani bu cihazların aslında bilgi edinmenin yanı sıra dikkat dağıtıcı ve ilgiyi azaltıcı bir etkisi de bulunmaktaydı. Ayrıca kullanıma izin verilen durumda hemen hemen öğrencinin ders içinde en bir kez bu cihazlarla ilgilendiği görüldü.

Hayatımızı kolaylaştıran bu cihazların, faydalarının yanı sıra birçok zararı da bulunuyor. Özellikle işte, eğitimde hatta trafikte dikkat dağıtan bu cihazlar; iş verimliliğini, öğrenme sürecini ve trafik güvenliğini olumsuz etkiliyor.

Kaynak, Nisanur Dergisi, Educational Psychology