BİNGÖL-Bingöl Belediyesi hizmet kalitesini geliştirebilmek amacı ile farkındalık ve özdeğerlendirme çalışmalarını başlattı. Üretilen ve sunulan hizmetlerin gerçekçi, ölçülebilir ve geliştirilebilir şekilde iyileştirilmesi amacı ile ilk aşamada belediyenin tüm kademe kadrolarının katılımı ile 4 gün süren birinci aşama eğitim çalışmaları tamamlandı.

 

Sosyolog eğitmen Uğur Ersoy tarafından verilen eğitimlerde, yönetici, teknik, uygulama ve destek hizmet kadroları ile 'Vatandaş odaklı çalışma', 'Hizmet sunumu', 'Çözüm üretme', 'ölçme değerlendirme', 'İş kültürü', 'Analitik çalışma' ana başlıklarında sosyal belediyecilik ilkelerine yönelik bilgiler verildi. Eğitimlerin uygulama sürecinde Başkanlık destek ve vizyonunda mevcut durumun dış gözle profesyonelce değerlendirilmesi ve belediye kadrolarının öz eleştiri yapmaları da sağlandı.

 

Eğitimleri veren Uğur Ersoy yaptığı değerlendirmede, eğitimlerin özellikle açıklık ve gelişmeye yönelik yaklaşım sergileyen katılımcılar sayesinde çok verimli bir çalışma olduğunu belirterek, hizmet başarısının olmazsa olmazının bilgi ile isteğin birlikteliği olduğunun net biçimde algılanmasından büyük memnuniyet duyduğunu ifade etti.

 

Ersoy, belediyede sistem ve bilgiye dayalı hizmet üretiminin şeffaflık, hesap verebilirlik ve performans anlayışının önemine vurgu yaparak, bu alanlardaki gelişmenin doğrudan vatandaşa yansıyacağı ve çok kısa süreli dönüşlerle gözle görünür iyileşmenin görüleceğini ve pek çok uygulama ile görmenin mümkün olduğunu söyledi.

 

Bingöl ile ilgili ön yargı ve bakış açılarının yanlışlığını bir kez daha görmenin mutluluğunu dile getiren Ersoy,başta Başkan olmak üzere tüm belediye çalışanlarına teşekkürlerini iletti.

 

Programa katılan personel ve yöneticiler, teknik bilgi kadar motivasyon ve heyecanlarındaki artışı belirterek, bu tip programların bir sonuç değil, bir başlangıç olduğunu ifade ettiler. Programın katılımcı ve uygulamaya yönelik yöntemi beğeni toplarken, örnek ve gözlemlerin sahaya dayalı olması dikkat çekti.

 

Eğitim seminerleri hakkında bilgiler veren Bingöl Belediye Başkanı Serdar Atalay, "Hizmet kalitemizi artırmak amacıyla böyle bir hizmet içi eğitime ihtiyaç duyduk. Değişen ve gelişen hizmet anlayışı konusunda bilgi üretmek ve bu süreçte etkili ve verimli olabilmek için gerekli bilgi, beceri ve davranışları edinmek için eğitim seminerlerine ihtiyaç vardır. Belediyemizde personele gerekli yeterlilikleri kazandırmak için yapılan hizmet içi eğitimin önemi her geçen gün biraz daha artmaktadır. Başarılı ve daha bilinçli bir personelle gerçekleştirilmesi mümkün olan hizmetlerde tecrübe, eğitim ve inanç gereklidir. Bu eğitim ve inancı verebilmek için yapılan seminerler uygulamalarımızdan birisidir" dedi.

 

Atalay, "Kaynaklarını en etkili ve verimli kullanan belediyelerden birisiyiz. Gayemiz, düzenlediğimiz hizmet içi eğitimlerle tüm personelimizi kendi alanında uzman bireyler haline getirmek ve bunun neticesinde Bingöl'ü Anadolu'nun en yaşanabilir şehirlerinden biri haline getirmektir" diye konuştu.

Başkan Atalay, ayrıca çalışanlara yönelik eğitim çalışmalarının önümüzdeki süreçte de devam edeceğini belirtti. (Furkan Bingöl-İLKHA)