Yükseköğretim Kurulu (YÖK), 5 Nisan’da aldığı karar ile fen edebiyat fakültesi öğrencilerinin aldığı pedagojik formasyon programını kaldırdı.
Fen ve edebiyat fakülteleri öğrencilerinin veya mezunlarının öğretmen olmasını sağlayan sistemin kalkmasının gerekçesi ise bu bölümlerde ortaya çıkan öğretmen fazlası gösterildi. Karara göre, yeni pedagojik formasyon sertifika programları açılmayacak. Daha önce açılan programlar ise,
mevcut öğrencilerin işlemleri bittikten sonra kapatılacak. 184 fen ve edebiyat fakültesinde okuyan 200 bin öğrenciden pedagojik formasyon alanlar karardan etkilenmeyecek.
Ancak, karardan dolayı her yıl 5 bin öğrencinin mezun olduğu fen edebiyat fakültelerine olan talebin düşeceği belirtiliyor. Fen edebiyat fakültelerinin dekanları ise YÖK’ün aldığı karara son derece kızgın.
Öğretmen olamayacaklar
Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Dekanı Prof.Dr.Muammer Canel, üniversite adaylarının artık fen ve edebiyat fakültelerini tercih etmeyeceklerini belirterek şunları söyledi, “YÖK’ün kararı bizde şok etkisi yarattı. Fen ve edebiyat fakültelerindeki bölümler, alan bilgisinin en iyi öğretildiği bölümlerdir. Öğrencilerimize yazık oluyor.
Bundan sonra üniversite sınavına girecek öğrenciler, öğretmen olamayacaklarsa neden fen edebiyat bölümlerini seçsinler ki. Zaten başka alanlarda istihdam yok. Bu şekilde fen edebiyat fakülteleri çok fazla geriye atılacak. İki yıl önce YÖK’ten bir talepte bulunmuştuk. Pedagojik formasyon eğitimin 3. ve 4.sınıflarda alınmasını ıstedik.
YÖK de bunu kabul etti. Ancak bir sendika buna itiraz etti ve yürürlüğü durduruldu. Şimdi de öğrencilerimizin öğretmen olmasının yolu tamamen kapatıldı. İki yıl öncesine kadar ayrıca bütün üniversitelerin fen ve edebiyat fakültesi olmak zorundaydı. Ancak zaten bu da kalktı. Biz 26 Mayıs’ta fen edebiyat fakültesi dekanları olarak Kıbrıs’ta toplanıp YÖK’ün verdiği kararı değerlendireceğiz.”
Türk Eğitim Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk ise, en az 350 bin eğitim fakültesi mezununun atama beklediğini hatırlatarak, kararın doğru olduğunu savundu, “Doğrusu eğitim fakültelerinde okuyanların öğretmen olması.
Ancak açık yer olursa fen ve edebiyat fakültelerinden öğretmen alınabilir. Fen ve edebiyat fakültelerinin açılmasının nedeni farklı alanlarda uzman olmak. Ancak ne yazık ıki mezunları için istihdam olmaması da çok üzücü. Onlar için de ayrıca istihdam yaratılmalı.”