Kaç parçaya bölünmüş İslam ümmetinin vahdaniyetine olan özlemimi, hasretimi ve sevdamı yaz!
İslam coğrafyalarında yükselen feryatların aklımı nasıl çaldığını, yüreğimi nasıl tarumar ettiğini yaz ve şahitlik yap!
Filistin’i, Keşmir’i, Patani’yi, Bosna’yı, ve Halepçeyi yaz. Ve ismini zikretmediğim diğer coğrafyalarımızı da…
Sokak ortalarında yatan cesedlerin üstünde kaç mevsimin geçtiğini yaz.
Sussuz çorak çöllere nasıl döndüğümüzü, dünyevileşmiş tasavvurlarımızın semeresini yaz.
Zalimin bize şükranlığını yaz ve aktif kötünün, biz pasif iyilere neler borçlu olduğunu da yaz.
Körlüğümüzü, sağırlığımızı ve dilsizliğimizin yanında bir de nasıl hissizleştirildiğimizi yaz.
Aklın tahayyül edemediği, vicdanın kaldıramadığı ve hislerin lakayt kalamayacağı zulümlere karşı nasıl lakaytsızlaştığımızı da yaz.
İlk emr-i ‘’ikra’’ olan bir dinin mensuplarının cehalet yumağında nasıl bocaladığını yaz.
Ey kalemim! Bizi yaz, evlatlarımıza, hısımlarımıza ve ümmette karşı olan sorumluluklarımızı yaz. Bu sorumluluklarımıza karşı nasıl sorumsuzlaştığımızı da yaz.
Ümmet demek, Üm demek, üm demek anne demek olduğunu bize bir daha hatırlat ve yaz kalemim!
Bizim yeryüzünün anneliğini yaptığımız günleri yaz! Tüm yeryüzünün mazlumlarının anneliğini yaptığımız tarihimizi hatırtlat. Ve yeryüzünde mazlumların feryatları neden şimdi arş-ı Ala’ya yükseldiğini anlat.
Oluk oluk akan kanların kimin semeresi, ve neyin bedeli olduğununun açıklamasını yap ve yaz.
Yaz ki, belki alnımızdaki bu kara lekenin izini görmemize vesile olur.
Yaz kalemim, zihinlerimizle, duygularımızla, kelimelerimizle nasıl oynanıldığını yaz! Filistin sorunu derken neyi kastettiğimizi, sözümüzün ne anlamlar taşıdığını yaz. Ve Kürt meselesi derken de…
Yaz kalemim! Yahudileşme eğilimimizi ve Hristiyanlaştırılmamız için sürdürülen politikaları…
Yaz kalemim, Filistin’de fosfor bombalarıyla, birbir toprağa düşen bebeleri, Mavi Marmara’yı, genç Furkan’ı yaz.
Furkan’a olan hasretimi, İbrahim’e olan gıbtamı da yaz! Filistin’li Muhammed’i ve Muhammed’in babasının şehadetlerini yaz ve hatırlat.
Yaz kalemim tüm bu zulümleri, ve yanında Arap Birleşik ülkerinin yaptıklarını da anlat. Suud krallığının İsrail ve Amerika aşkını, Mısır hükümetinin firavunvari duruşunu, Dubai’nin nefis perest, iradesiz şeyhlerini yaz.
Türkiye’yi ve sisteminide, küçük Ceylan’ın kör kurşunla nasıl toprağa düştüğünü, minik Ecenur’un örtüsü için okul okul nasıl sürüldüğünü, nasıl süründürüldüğünü bir daha yaz!
Ülkemizi, hukuk sistemimizi, balyozcuları, kafesçileri, 28 Şubatçıları, 12 Eylülcüleri yaz!
Yaz demokrasi diyenleri, sosyalizm diyenleri nasıl kendilerine demokratik olduklarını, kapitalizmden beslenen hormonlularıda yaz!
Ey kalemim! Arabın, Kürtten, Kürdün Araptan üstünlüğü olmadığı gibi, Türkünde Kürtten bir üstünlüğünün olmadığını, üstünlüğün ancak ‘’takvada’’ olduğunu yaz!
Yaz kalemim Furkan’ı yaz! Ve tüm bu olup bitenleri birde Asr-ı Saadetin dönemiyle kıyasla ve devamlı yaz!
Selam ve dua ile…
Mehmet Öz / Mardin - Yaş: 25
Sevgili Genç Kardeşlerimiz!
Bir ay boyunca gelen tüm yazılar içerisinde en güzel yazıyı gönderen kardeşimize bir kitap seti veya kaset vb. bir set hediye edeceğiz. Posta ile yazı gönderecek kardeşlerimiz yazılarının “Ayın Yazısı” seçilmesi durumunda, bizimle iletişime geçebilirler. Fakat özellikle dikkat etmenizi istediğimiz iki nokta var. Birincisi; gönderdiğiniz yazıların tamamen size ait olması gerektiği, yazınızda alıntı cümleler varsa bunları belirterek göndermeniz. İkincisi ise adınızı, soyadınızı, yazıyı gönderdiğiniz memleketi ve yaşınızı mutlaka belirtmeniz gerekmektedir. Bu hayırlı çalışmaya (yarışmaya) tüm genç kardeşlerimizin katkıda bulunmasını bekliyoruz.
Doğrugenç sayfasında sizden gelecek karikatür ve mini bulmacalara da yer veriyoruz. İlginizi bekliyoruz.
Yayınlanmasını istediğiniz yazılarınızı dogrugenc@dogruhabergazetesi.com e-posta adresine mail olarak veya posta yolu ile gönderebilirsiniz.
Yazılarınızı eğer bilgisayarda yazıyorsanız bir sayfayı geçmesin. El yazınızla gönderecekseniz bir beyaz kâğıdı aşmasın. Gönderdiğiniz mektuplara “Doğru Genç” için diye not düşürmeyi unutmayın.