2018-2019 eğitim öğretim yılı, yaklaşık 18 milyon öğrenci ve bir milyona yaklaşan öğretmenle başladı. Yeni eğitim öğretim yılı münasebetiyle açıklamada bulunan Bitlis Eğitim-Bir-Sen  Şube Başkanı Cabir Durak, bir eğitim sisteminin uzun vadede verimli olabilmesi, bütünü oluşturan parçaların birbiriyle uyumuna bağlı olduğunu söyledi.

Sistemden ve bütünlükten yoksun bir organizmada çelişkiler, hatalar, istikrarsızlıklar ortaya çıkacağını hatırlatan Durak,  hedefi olmayan, günübirlik değişime giden ama asla köklü adımlar atamayan devasa bir yapı elde kalabileceği uyarısında bulundu.

Durak, "Okullaşma oranlarının artmasına, okulların fizikî ve teknolojik kapasitesinin gelişmesine, öğretmen sayısında artış yaşanmasına ve eğitime ayrılan kaynağın artmasına rağmen eğitimin hâlâ istenilen seviyede olunmamasının temel sebebi, organizasyonsuzluk, sistemsizlik ve bulma arayışlarının bitmemesidir." dedi.

"Eğitimde başarı, pratik ve kapsamlı bir teorik arka plan ile mümkündür."

Eğitimde başarı, pratik ve kapsamlı bir teorik arka planla mümkün olacağını diyen Durak, şunları söyledi: "Eğitim sisteminin inşası, eğitime ilişkin ezberlerin gözden geçirilmesi ve mevcut paradigmanın sorgulanmasını kaçınılmaz kılmaktadır. Aksi takdirde müfredat, öğretmen, öğrenci ve okul üzerinden yürütülen bütün tartışmalar yüzeysel kalacaktır. Bu bağlamda yapılması gereken şey, insan odaklı bir ekol inşa etmektir. Daha sonra bunu referans alan eğitim politikaları, öğretim programları, eğitim kurumları oluşturulup eğitimci kadrolar yetiştirilebilir. Bu, uzun soluklu, sabır ve azim gerektiren bir süreçtir. Ama bu süreçte adım atılması gereken alanlar, çözüme kavuşturulması gereken pek çok sorun bulunmaktadır. Eğitim çalışanlarının sorunlarına çözüm bulmadan eğitimde yol almak, başarıyı yakalamak pek mümkün görünmemektedir."

Açıklamasının devamında Durak, yeni eğitim öğretim yılında sözleşmeli öğretmenlik uygulamasının yeniden hayata geçirilmesi gerektiğini söyledi. Atamaların hâlâ mülakatla yapılması, erkek kamu görevlilerine dayatılan darbe ürünü olan kılık ve kıyafet yönetmeliğinin varlığı, kariyer basamaklarına ilişkin belirsizlik, ek ders esaslarındaki adaletsizlikler, atama ve yer değiştirme süreçlerindeki istikrarsızlığın olması eğitimi olumsuz etkileyeceğini söyledi. Ayrıca yönetici görevlendirme süreçlerinde mahkeme kararlarının doğurduğu sıkıntılar, vaat edilen 3 bin 600 ek gösterge konusunda halen gerekli adımın atılmamış olması, eğitimcilerin şiddete maruz kalması ve okullardaki bütçe eksikliği gibi çözüme kavuşturulması gereken sorunların çözülmesini beklediklerini ifade etti. (Şükrü Tontaş-İLKHA)