İmam hatip okullarında okuyan gençler neden bu okulları tercih ettiklerini İlke Haber Ajansı (İLKHA)'ya anlatarak,  dinlerini daha iyi öğrenebilmek için imam hatip okullarını tercih ettiklerini söylediler.

İmam hatipli öğrenciler, geleceklerini şekillendirecek olan eğitim ve öğretim yolunda seçtikleri okulların kendileri için çok iyi bir tercih olacağını ifade ettiler.

İbrahim Ethem, "Amacımız dinimizi öğrenmek ile birlikte akademik anlamda da ciddi bir gelişim sağlamaktır. Örf ve adetlerimize uygun, dinimizi daha güzel öğreniyoruz. Sadece erkeklerin burada okuması ve akademik başarısının da yüksek olması tercihlerimi etkiledi." dedi.

İmam hatip lisesini niçin tercih ettiğini anlatan İsmail Çelik de "İmam hatip benim için her açıdan daha iyidir. Temel derslerin yanında imam hatip derslerini almakta ayrı bir avantajdır. Fıkıh, hadis dersleri olsun bunlar bizim için avantajdır. Büyüdüğümüzde kendimizi daha iyi temsil edebiliriz. Dinimizi daha iyi öğreniyoruz. Ortaokulu da imam hatipte okumuştum. Tüm bunlar tercihlerimi etkiledi." ifadelerini kullandı.

Melik Yıldırım ise "İlk başta imam hatip lisesine gelmeyi düşünmüyordum. Sonradan okul müdürümüz ve aile büyükleri ile konuşunca fikrimi değiştirdim.  Bana yapılan tavsiyeler arasında ilk olarak, ahlak, kültür ve medeniyet gibi değerleri ile okulun başarısını da ön planda tutarak tercihimi bu yönde kullandım." dedi.

Doğukan Kazaz, inançlarına uygun, erdemli ve başarılı olabilmek için imam hatip lisesini tercih ettiğini söyledi.

Abdulkadir İlik, "ülkemize çok fazla Suriyeli geldi. Bu durumda Arapça öğrenerek onların sıkıntılarını dinelmek istiyorum ve sohbet etmek istiyorum. Sosyal faaliyetler daha çok. Geçmişte imam hatipler çok acı çekti. Onların yerini biz aldık, biz daha iyi olabilmek için çalışıyoruz." ifadelerini kullandı.

İmam hatip okulları sayesinde günahlardan uzak durduğunu belirten Halit Doğru ise "Diğer okullara göre kız erkek ayrı okuyor. Bu şekilde günahlardan uzak duruyoruz. Öğrenciler burada daha çok değer görüyor. İlgi ve alaka var burada." dedi.  (Cemil Özdaş -İLKHA)