Eğitim-Bir-Sen Şanlıurfa Şube Başkanı İbrahim Coşkun, kentte görev yapan basın mensuplarıyla iftarda buluşarak, sona eren 2017-2018 eğitim-öğretim yılını değerlendirdi.
Burada basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Coşkun, mevcut eğitim sisteminin kimseyi memnun etmediğini ve millet tarafından eleştirildiğine dikkat çekerek, eğitim sisteminde yapılan hatalardan bir an önce dönülmesi gerektiğini söyledi.
Coşkun, "Mevcut etiğim sistemi, eğitimin paydaşları tarafından sürekli tartışıldığı, eğitimcilerin giderek artan sorunlardan şikâyetçi olduğu, en sonunda eğitimin aktörü öğretmenin bile mesleki iştiyakını kaybederek tavan ile taban arasındaki duygusal bağın koptuğu bir anaforun içindeyiz." dedi.
Türkiye'nin en kalabalık öğrenci nüfusuna sahip kentlerinden biri olan Şanlıurfa'nın, öğretmen açığı sorunu bir türlü çözüme kavuşturulamadığını söyleyen Coşkun, Şanlıurfa'nın mevcut öğretmen açığının 7 bin olduğunu belirtti.
Şanlıurfa'nın mevcut öğretmen açığı sorununun çözülmesi gerektiğini vurgulayan Coşkun, "Eğitim-Bir-Sen Şanlıurfa Şubesi olarak 2017/2018 eğitim-öğretim yılının başında kentimizde en az 7 bin öğretmene ihtiyaç duyduğumuzu bir saha çalışması sonucunda belirtmiş ve son 6 yılda ilimize yapılan derslik sayısı ile birlikte özellikle de bu eğitim öğretim yılında temeli atıldığı söylenen 150 okulun bitmesi halinde bu açığın 10 binleri bulma ihtimali olduğunu söylemiştik. Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü, sebebini hala çözemediğimiz bir tavırla öğretmen açığımızın 3 bin 500 olduğunu basınla paylaşmıştı. Eğer bu ilin sorunlarını çözmeye çalışıyorsak sorunları doğru tespit etmemiz lazım. Öğretmen açığımızın 7 bin olduğu kesin olarak tespit edilmiştir. İl dışına gidecek öğretmen atamaları sonuçlarının yarın (12 Haziran 2018) açıklanacağı dikkate alındığında bu sayının da artacağı malumdur. Şimdi siyasilerimizden beklentimiz yapılacak ilk atamalarda bu öğretmen açığımızın mümkünse tamamının, değilse en az 2/3'ünün kapatılması için çaba harcamalarıdır." ifadelerini kullandı.
Eğitimcilere yönelik son günlerde iftiraların hakaretlerin ve şiddet olaylarının arttığını söyleyen Coşkun, "Son dönemlerde eğitimcilere yönelik iftira, hakaret ve şiddet olaylarının ciddi bir şekilde arttığını görmekteyiz. İl Milli Eğitim Müdürlüğünün kendi personelini savunmasız bırakması bir yana, her türlü iddia veya şikâyette soruşturmalar açıp cezalandırma yoluna gitmesi eğitim çalışanlarının moral ve motivasyonunu bozmaktadır. Atamaların mülakatla yapılması, adayların kazanma ya da kaybetme nedeninin objektif bir şekilde izah edilememesi, birçok yazılı sınavdan geçmiş öğretmen adaylarının farklı komisyonlarca birkaç dakikalık mülakatla elenmesi hakkaniyete aykırıdır ve maşeri vicdanı yaralamaktadır." şeklinde konuştu. (Hüseyin Sayhar, Mehmet Demir -İLKHA)