HÜDA PAR Diyarbakır İl Başkan Yardımcısı ve Medya Birim Başkanı Metin Turan'ın öncülüğünde bir araya gelen Medya Birim İlçe Başkanları, seçim çalışmaları kapsamında medyanın önemine dikkat çekti.
Seçimde yapılacak çalışmalar hakkında bilgilendirmenin yapıldığı toplantıda, yazılı ve görsel medyada dikkat edilmesi gereken hususlar ele alındı.
Konuya dair açıklamalarda bulunan HÜDA PAR Diyarbakır Medya Birim Başkanı Metin Turan, medyanın önemli bir güç olduğunu belirterek, günümüzde dördüncü büyük güç olarak görülse de aslında medyanın bütün bu güçleri harekete geçirme ve yönlendirme noktasında birinci büyük güç olarak görüldüğünü ifade etti.
"Toplumu şekillendirmede ve iktidarlara ayar vermede medya çok önemli bir göreve sahip"
Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde medyanın birinci güç olarak görülmesi gerektiğini söyleyen Turan, "HÜDA PAR Diyarbakır Medya Birimi olarak toplantı gerçekleştirdik. Toplantımızın birinci gündemi seçim. 24 Haziran'da yapılacak seçimde sosyal medyaya düşen görevler ve sorumlulukları konuştuk. Medya geçmişten günümüze kadar ekonomiye ve siyasete yön veren önemli bir alandır. Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde medyanın birinci güç olarak görülmesi gerekir. Zira medya, toplumu şekillendiren, iktidarlara ayar veren ve hakikaten bu noktada belki dünya üzerindeki gelişmeleri yönlendirmede çok önemli bir göreve sahip." dedi.
"Algı oluşturmada da en büyük ayak medyadır"
TV, radyo ve gazetelerin sosyal medya karşısında eski popülerliğini koruyamadığını, sosyal medyanın algı oluşturmada ve reklam konusunda yüzde 70'lik bir etkiye sahip olduğunu aktaran Turan, "Algılarla gerçekler birbirinden farklıdır ve bu toplum hep algılar üzerinden yönetiliyor. Algılarla yönetildiği için de algı oluşturmada en büyük ayak medya ve özellikle sosyal medyadır. Son zamanlarda medya gücünün, sosyal medyaya kaydığını görüyoruz. Ancak bizler sosyal medyayı doğru ve bilinçli olarak kullanarak, algı kirliliğinden arınıp; ilkeli, doğru, özgün bir şekilde istifade etmeli ve bu alana bir ıslah çalışması bilinciyle bakmalı, bir davet aracı olarak görmeliyiz. Dünya üzerinde 5 milyara yakın sosyal medya kullanıcısının olduğu istatistiklerle ifade ediliyor. Bunlar arasında Facebook, Twitter ve diğer sosyal medya ağları çok yoğun bir şekilde kullanılıyor. Bu ağları hedeflerimize ulaşmak adına araç olarak görmeli ve bunu asla unutmamalıyız." şeklinde konuştu.
(Ramazan Casuk-İLKHA)